kim varmış burda :)

19 Ocak 2013 Cumartesi

EBRU ÇALIŞMALARIM :)

Herkese merhaba kızlar; sonunda yaptığım  ebrularımı paylaşabildim.Ebru sanatına 2 yıl önce başladım.Fatih'te otururken boş  duranı allah sevmez dedim ismeğe kaydoldum.Hem yeni dostluklar edindim hem de ebru sanatına bir kez daha aşık oldum.İnsan güzel eserler çıkartınca daha da bağımlısı oluyor.Yaptıkca yapası geliyor, ayrılmak istemiyor.Sonra Fatih'ten taşınınca tekrar bu tarafta da kayıt yaptırdım ve hala devam ediyorum.Şu sıralar akkase ebru yapıyoruz aşağıda gördüğünüz gibi aşamalarını anlatmak isterdim ama sıkmak istemiyorum sizi baya ince iş.
        İlkokula giderken annemin blaşık yıkadığı leğende sulu boyalarla ebru yapmaya çalışırdım çocukluk işte :) düşünürdüm sorardım kendi kendime bu boyalar nasıl suyun yüzeyinde duruyor diye bi türlü çözemezdim:)boyalar suyun dibine çökerdi ben sinir krizi geçirirdim:) şimdi hatırladıkça gülerim o hallerime.
Büyüyünce anladım işin aslını püf noktalarını.Ebru yapmak benim hep hayalimde vardı zaten.Neyse şöyle bi eski çalışmalarıma göz attım adam akıllı buraya koyacak bi çiçeğim kalmamış.İlk zamanlar yaptıklarımı eşe dosta dağıtırdım:) sonra baktım aaaaaaaaaa bana kalmamış hiç:( bu yamuk lalemden de elif çalıştım.bu benim ilk elifim hatalar var tabi:) ben görüyorum burdan.  
Hat da   YA - HAFIZ yazıyor.İsterseniz kısaca nasıl yapıldığını yazayım.Önceden renkleri belirlenmiş zemine kağıdı yatırıyoruz kuruduktan sonra ayrı bir kağıtta çalışacağımız hat eserini özel yapıştırıcı sprey ile temiz düz bir kağıda yapıştırıp kretuar denen kesici aletle dikkatlice eseri kesiyoruz.Daha önceden kurumuş olan zemin kağıda yapıştırıyoruz.Tekneye farklı boyalardan zemin hazırlıyoruz ve kağıdı yatırıyoruz.Sıyırarak aldıktan sonra yapışkan yüzeyi kağıttan ayırıyoruz taaa taaaammm işte  bu güzel sonucu seviyorum:) zahmetli yorucu ama çıkan esere deymiyor değil:) Nisana doğru sergimiz var verilen ödevler var.Nasip olursa ben akkase gül ve akkase besmele çalışıcam.İnşallah zorlanmam hatasız teslim ederim.  
Burada ALLAH yazıyor.İleryen zamanlar da evde de tekne açma planlarım var kursta zaman nasıl geçiyor anlamıyorum çabucak akşam oluyor, ordan hiç çıkasım gelmiyor.Suya düşen boyalardan karanfil lale papatyanın oluşması insanı bambaşka alemlere götürüyo, huzur buluyorsun.Ebru yapacağın gün stersli sinirliysen o gün o ebrudan bişe çıkmıyor, moralin bozuksa tekne çalışmıyor ben buna bizzat şahidim.Tüm sınıf neşeliysek pozitifsek ooff aman deymeyin keyfimize çıkan eserlere biz bile inanamıyoruz:) işte böyle bişi EBRU.
HATİP EBRUSU
Burda hatam var görüyorsunuz olsun ben seviyorum yine de seni ebrum :) Hatalı olsa bile atamıyorum çöpe Hepsi birer çocuklarım gibi onlara zarar gelsin hiç istemem evde en korunaklı yer onlar için ayrıldı :) Bazen ortalık yerde kaldımı kağıtlar eşim üstüne okuduğu kitapları koyuyor , sonra bağrış çağrış bi kıyamet kopartıyorum yani sormayın:)  
Sarı ve beyaz papatya ebrusu bunlar iki yıl önce yaptıklarım.Elimde sadece bunlar kalmış ne kadar bedbahtım bilemezsiniz:) zamanında gözüm kapalı herkese veriyordum.Sergi sergi gezince anladım değerlerini.Hatasız yapılan ve güzel bir çerceve ile süslenen ebrunun ne kadar pahalıya satıldığını gördüm.(örnek: Taksim sergi sarayı gül ebrusu 240 tl.) Akkaselerin fiyatlarını hiç yazmıyorum bile.Açıkcası o fiyat eder çünkü çok emek var içinde.
EBRU İSMİ: TAVUS KUŞU
En kolay ebruya geldik.Bu ebrunun şal çeşididir.Farklı desenleri vardır ama ben tavus kuşu ve bülbül yuvasını çok sevdiğimden bunları koydum:) evde tekne açma niyetim olduğunu yazmıştım kendimi biraz daha geliştirdikten sonra yaptıklarımı hoş çerçevelerle satışa sunma gibi bir düşüncem var.Tabi sevgili eşim sponsor olursa :) şaka bir yana en büyük destekçim kendisidir.Bunu da belirtmek isterim:)
EBRUNUN İSMİ: BÜLBÜL YUVASI
İşte böyleee inşallah beğenmişsinizdir.Ortaya güzel şeyler çıktıkca resimlerde burda olacak.Fikirleriniz düşünce ve önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar.
 Yorumlarınızla beni ayakta tutacağınızı unutmayın     (ahahaha bu cümleye çok güldüm:))))
                           özleyin beni hadi ben kaçtım:)

45 yorum:

  1. hepsi birbirinden güzel eserler bunlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kardelen çok teşekkürler:) sevgiler

      Sil
  2. ayrım yapamıyoruuum :) hepsiiiii harika görünüyorlar ellerine sağlık canımm ablammm =) inşallah sergini de görürüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. aman reyhan sergi kim ben kim :) o kadar değil yani:) yinede sağol iyi dileklerin için:)

      Sil
    3. öyle düşünme canııım kendine haksızlık etme. çıtanı yüksek tut.gözünde o kadar büyütme. biz senin daima destekçiniz ;)

      Sil
  3. Çok zevkli bir uğraştır, elelrinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok zevkli teşekkür ederim baharcım :)

      Sil
  4. ellerine sağlık canım...
    ben hepsini çok beğendim...
    muhteşem olmuşlar...
    renkleride çok güzel...
    çok başarılı....
    devamnı bekleriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol canım beğenmene sevindim.devamı gelecek inşallah.teşekkür ederim:)

      Sil
  5. Tuğba ebrularına bayıldım.sen bu işi kapmışsın artık.sergi şart bacım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. naptın abla yaaaa :)))) şımarcam şimdi bak:) teşekkür ederim

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. waaaawwwww aysstyle sizi bloğumda görmek ne güzel:) teşekkürler :) sık sık beklerim:)

      Sil
  7. hakikaten harika eserler bunlar çok güzel olmuşşş

    YanıtlaSil
  8. harika olmuş tebrik ederim:)
    bana da beklerim.

    www.prettyinpinkbride.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim prettyinpink bride :) iade_i ziyaret de bulundum :) sevgiler

      Sil
  9. hepsi cok guzel olmus. Yeni gordum blogunu ve takipcin oldum. ben de beklerim.

    http://www.stylishtimes.net

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler hoşgeldin dünyama:) söz bende gelicem:)

      Sil
  10. vavlar çok güzel ama
    ellerine sağlık hepsi ayrı ayrı güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende vavları çok seviyorum cicileydi teşekkür ederim:)

      Sil
  11. Merhaba tubistan.blogspot.com Blog sayfanızı ilgiyle takip ediyoruz. Türkiyenin en görsel Reklam sitesi tekrar açıldı.. Ücretsiz Reklam Vermek, Sitenizi tanıtmak, ziyaretçilerinizi artırmak istiyorsanız işte size büyük fırsat.. Reklam bannerlerinize kadar biz hazırlıyoruz hemde tamamen ücretsiz.. Detaylar için http://reklamilanver.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. Ebru sanatını çok severim, sizinde bunu devam ettirmeniz, bu sanata gönül vermeniz ne güzel.
    Hepsi gerçekten çok güzel, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel yorumunuz için teşekkür ederim aslı hanım:)

      Sil
  13. Ebru yada Hat sanatina öyle yogun sempati duyuyorumki ama maalesef almanyada kurs bulmak samanlikta igne bulmak kadar güc..takdir ettim seni..Masallah..;)

    YanıtlaSil
  14. yapmak isteyipte yapamadıklarımı sende görünce :) ellerime saglık bır gun benide davet eder mısın valla bııs yapmaam sessızce kenarda ızlerım:)

    YanıtlaSil
  15. canım bu aralar bende bir vav hayranlığı var ama herbiri ayrı güzel MaşAllah sana Tebrikler.Bu arada yeni bloğumda açıldı beklerim.Sevgiler http://alyaminakuzine.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  16. Ne kadar güzel şeyler.Zamanında tanışıp etrafında dolansaydım bu eserlerden ben de kapabilirdim belki tühh:)Güzel günler de kullan,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  17. ba yıl dımmm .ellerinize saglık.yıllardırbende istiyorum ama çocuklar küçük.bu hayalim içim biraz daha bekliycem sanırım.hepsi birbirinde güzel.takipteyim.sevgiler:)

    YanıtlaSil
  18. cok güzel görnüyürloar!

    www.missysworld.com

    YanıtlaSil
  19. Benim uzun zamandır öğrenmeyi istediğim bir uğraş, bahsettiğiniz gibi gerçekten çok keyifli olmalı..
    Ellerinize sağlık, ben elifin hatalı olduğunu göremiyorum, hepsini de çok beğendim:)
    Dilerim bir gün benim de öğrenme imkanım olur...oğlum biraz daha büyüsün, bakalım..:)

    YanıtlaSil
  20. çok sevdiğim bir sanat olduğu için ebru ile ilgili bir yazı görmek çok hoşuma gitti blogunuzda. elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  21. yaramı tuz bastın:))çok istedim ebru kursuna gitmeyi ama olmadı
    lisede arkadaşlarım toplanıp ebru kursuna gittiler
    gelip gelip anlatırlardı
    yaptıklarını gösterirlerdi
    onlara çok heves ederdim
    hayal kurardım
    evlenicem illaha her odamda yaptığım bir ebruyu çerçeveleyip asacam diye
    evlendim ama duvarlarımda ebrular yok
    bir gün olması dileğiyle
    bu arada uzun bir yorum oldu ama
    tek kelimeyle bayıldım
    mevlam başarılarını daim etsin inş.
    ama olmadı
    maalesef

    YanıtlaSil
  22. Tuba'cım ebrularının hepsi birbirinden güzel.
    bizde kızlarımla bir sene kursa gittik tadı damağımızda kaldı
    en kısa zamanda balkonumu kapatıp ebru atölyesi kurmayı düşünüyorum.
    bakalım kısmet olursa
    hayırlı geceler

    YanıtlaSil
  23. bunların hepsi birbirinden güzel canım yaa ebruya da hat sanatına da bayılıyorum ikisi bir arada dahada bir hoş..
    çalışkan bir öğrenci olduğun belli maşallah deyim :))
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zeliş: ahh canım çok sağol aslında orlarda da yapılıyor sanıyorum bazı türk vakıf çatısı altında bu tür eğitimler veriliyor ama yakınlık uzaklık problem olabilir tabi inşallah sende birgün yaparsın:)


      reyhane: teşekkür ederim:)


      grace happy: yerim seni ben :) çok sağol canım sen iste ben sana yollarım bile:)


      ilknur şenel: vav son zamanlarda çok revaçta,teşekkür ederim geldim bile:)


      hümeyra mutlu: hümeyra hanım hala kapma şansınız var ilerleyen günlerde bu ebrulardan birini çekiliş ile hediye edicem:) teşekkürler...


      zerrin tekin:hoşgeldiniz zerrin hanım :) çok teşekkür ederim inşallah sizde başlarsınız çocuklarla zor olur doğru.


      missy: çok sağol canım:)


      smyrne talya: ahh ah o elifte ne hatalar var bi bilseniz:) inşallah sizde öğrenirsiniz gerçekten çok keyifli.


      pembe camekan: bu bloğu ilk ebrularımı sergilemek için açmıştım aslında sonra ortaya karışık oldu:) teşekkürler ilgin için:)


      acemi gelin: canım geç değil hiç bişi için senle yaşıtız başlayabilirsin sende,inşallah öğrenirsin içinde kalmaz,çok sağol yorumun için:)


      seyyah gül: oooo ne güzel evde bende balkona kurmayı planlıyorum inşallah ikimizde en kısa sürede hayata geçiririz ablacım:) teşekkürler:)


      terzi esma: çalışkan mıyım bilmiyorum onu hocama sormak lazım ama azimliyim :) uğraşıyorum çabalıyorum inşallah güzel şeyler çıkarıyorumdur ortaya. teşekkür ederim esmacım:)

      Sil
  24. hepsi harika!Ne kadar yeteneklisiniz...Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  25. margu: teşekkür ederim :)yeteneklimiyim bilmem ama sadece bu işi seviyorum:)

    YanıtlaSil
  26. hepsi birbirinden güzel olmuş
    pahabiçilmez eser tadında
    ellerinize sağlık
    çok çok beğendim...

    YanıtlaSil
  27. böyle güzel eserleri nasıl satın alabiliriz acaba bilginiz varmı ? evimde bir kaç köşemde canlandırmak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim begenmenize sevindim :) Elimde biriken ebrulari satiyorum bazen, almak isteyenlere cerceveli mi cercevesiz mi olsun diye soruyorum sadece :)

      Sil