kim varmış burda :)

4 Şubat 2013 Pazartesi

BARIŞ MANÇO MODA 81300

Türkiye'de en çok ezbere bilinen adres sanırım bu.Barış Manço trt'deki programını kapatırken slogan haline getirmişti evinin adresini,1 şubat ölüm yıldönümüydü, bende Barış Manço'yu bu postumla anmak istedim geçde olsa.Çünkü kendisini herkez gibi çok seviyordum ve adam olacak cocuk programının hayranıydım.Gerçi Barış Manço beni 'öldüğüm gün değil , doğduğum gün anın' demiştir.Bu eşsiz insanın birde müze olan evine ziyarete gittim, yaşadığı mekanı gezdim ve sizler için fotoğrafladım.
Kadıköy Moda semtinde bulunan köşk 19. yy da yapılan ve Whittall ailesinin evi olarak bilinen tuğladan yapılmış bir konakmış.Konak 1970 li yıllarda Manço tarafından satın alınmış ve vefatına kadar ailesiyle bu köşkte yaşamış.Günümüzde Manço'nun eşyalarının sergilendiği müze olarak kullanılmaktadır.Sembolik bir ücret karşılığında içeri girebiliyorsunuz.Tam 3 lira , öğrenci 1 lira.   
Bahçe kapısından ayağınızı attığınızda bu 'adam olacak çocuklar ' karşılıyor sizi ve birde eşek.

Bahçede ise o bilindik şarkının ürünleri var ,domates ,biber,patlıcan :D 

İçeriye adımımızı atıyoruz ve holden salona geçiyoruz.Barış abi Avusturya'dan aldığı  piyanosunun başında bizi karşılıyor.Fonda bilindik Barış Manço şarkıları dönüyor sürekli , farklı duygular yaşıyorsunuz şarkılar sizi alıp götürüyor uzaklara çok uzaklara...  


Barış Manço antikaya çok düşkün biriydi, evin her odası,  banyosu mutfağı antika objelerle dolu, hepsi eşsiz parçalar tıpkı bu aynalı konsol ve iki yanındaki nişlerde olan dünyanın dört bir yanından toplanan kristal vazolar gibi. 

Burası Barış Manço'nun ödül köşesi

Oturma odasının genel görünümü.Duvarlarda Barış Manço'nun giydiği tasarım kıyafetler çerçeve yapılıp asılmış.

Burası kıyafet odası.Çıktığı turnelerde ve kliplerinde giydiği kıyfetler burada sergileniyor.

Barış Manço eski bir karyolanın başlığını ve kolçaklarını biraraya getirerek bu tahtı yaptırmış. 

Merdivenlerden ikinci kata çıkıyoruz.Bu arada merdivenler piyano şeklinde boyanmış siyah beyaz tuş gibi.Duvarları notalar süslüyor.Burası ebeveyn banyosu duvarlar yerden tavana kadar siyah fayans, vitray sanatı ile işlenmiş ayna ve pirinç aksesuarla zenginleştirilmiş. (bu arada aynada da ben çıkmışım:P  
Fransız işçiliği olan ve antika değeri taşıyan bu yatak odasını Barış Manço bizzat yurt dışından kendisi almış.Hafızam beni yanıltmıyorsa kraliyet ailesine ait olmalı bu yatak odası.

Koridorda yine antika aynalı dresuar göze çarpıyor.

Manço'nun taktığı o meşhur iri yüzükler. Yüzük şeklinde vitrin tasarlanarak sergilenmiş.

Ahşap oyma misafir yatak odası bile antika.Evin herbir köşesine o kadar önem verilmişki bunu adımınızı atar atmaz hissediyorsunuz.

Manço'nun taktığı iddalı kolyeler.En son kullandığı diş macunundan tutun diş fırçası tarağı traş makinasına kadar herşey sergileniyor.Birde fotoğraf makinası koleksiyonu var ki bunları çeşitli ülkelerden almış biriktirmiş.Dünyada  gezmediği ülke kalmamış kendisine bu yüzden Barış Çelebi ismini takmış :D

Burası Doğukan'ın odası.Dökme Barış Manço heykeli ve adam olacak çocuklarla  süslenmiş 
 Kış bahçesine geldik.Burayı Kurtalan Expres heykelleri ile süslemişler.Karşınıza birde İngiliz el yapımı ahşap piyano çıkıyor.Burda durup bu piyanoyu bile saatlerce inceleyebilirim. 



Kış bahçesinde notalardan yapılmış sandalyelere ,plaklardan tasarlanmış masalara oturarak oranın keyfini çıkarabilirsiniz.Ben öyle yaptım. 

Ve son olarak yemek odası.Burası Barış Manço en son nasıl bıraktıysa öyle duruyor hiç bir yerine dokunulmamış.Dantel masa örtüsünün üstünde ki  tabakda anahtarlar kağıda yazılmış birkaç nota ve bilumum eşya.
Barış Manço o uzun saçlarıyla söylediği şarkalarla yaptığı programlarla her kesimin sevdiği bir sanatçısı oldu.
Ona ait bir cümleyle bu postumu sonlandırmak istiyorum.



''Ben bir şarkıcı ,besteci olarak bu dünyaya gelmedim.Düşüncelerimi aktarmak üzere geldim.Bu; gün geldi şarkı söylemekle oldu,gün geldi bir televizyon programında
çocuğun saçlarını okşamakla oldu''
                                                           Mekanı cennet olsun...

17 yorum:

  1. yaşasın blog arkadaşlığı...........
    oleyy böylece gezmiş kadar oldum :))

    YanıtlaSil
  2. İstanbula gelince gidilecek yerler arasına ekledim bile.. Mekanı cennet olsun hala şarkılarını bıkmadan dinliyoruz. O bizim Barış abimizdi...

    YanıtlaSil
  3. Allah rahmet eylesin...
    mekanı cennet olsun...
    ahhh ahh ahhh Barış mANÇO VEFAT ETTİĞİNDE LİSE SON SINIFTAYDIM...
    arkadaşımla öldükten sonra modadaki bu eve gitmiştik...
    kapılar kapalıydı :(
    bir sürü insan gelmişti evin önüne bizde dahil...
    sadede girişe kadar aldılar...
    taziye deftedi vardı...
    bizde arkadaşımla bir sürü yazı yazmıştık....
    o günler geldi aklıma...
    ama şimdi müze halini yakından görmek isterim....
    senin fotolarla gördüm çok iyi oldu ama yakından tekrar görmek isterim :))

    kız benide çağırsaydın ya bende gelirdim :))
    ama kocişinle gittiysen bişey diyemme tabi :))
    öptüm çok...

    YanıtlaSil
  4. Onu çok güzel anlatmışsın.. Mekanı cennet olsun..

    YanıtlaSil
  5. samsun havası: evet görmesende gezmiş kadar oldun:) ama canlı canlı orda bulunmak farklı duygulara bürünüyrsn.


    yasemin: mutlaka gidin bana hak vereceksiniz. sevgiler:)


    gurme şirine: kız tek gitseydim çağırırdım senide, ama eşle gidince tabi.mümkün olmadı şirinem:)ama bak senle bi buluşma ayarlayalım iyi kaynaşacağımızdan eminim:) bende öptüm :P



    Reyhan: teşekkürler reyhan duygularım yazıma yön verdi.

    YanıtlaSil
  6. :)))
    evet tatlım haklısın eşle olunca olmuyor :((
    evet bende eminim :))
    hemde yakınız birbiirmize :)
    söylemiyorum semtimizi :))
    sen biliyorsun :)
    olur canım yaparız çok mutlu olurum :)
    öptüm çok :)

    YanıtlaSil
  7. Hi dear love your blog =)!
    I follow you. .U return??
    FOLLOW ME. . !I WAITING U IN MY BLOG KISSESSS <3
    http://thefashionvictimbyantonellabasile.blogspot.it/

    YanıtlaSil
  8. Canım, seni mimledim :) bloguma gel de bir bak :):)

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel, umarım en kısa zamanda ben de gider görürüm. Heveslendim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. gurme şirine:okey sözü aldım yapalım tatlım:D

    Antonella Basile:hellooo welcome antonella:)thank you to do follow :)

    madame modista:okey mimi aldım canım:)

    dilekçe işler: inşallah gidersin insan içinde kendisini kaybediyor sevgiler benden :P

    YanıtlaSil
  11. merhabalar... barış mançoyu sevmeyen mi var çok teşekkür ederim sayende gezmiş oldum:)
    bu arada sizi takibe aldım bende sayfama beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, ben teşekkür ederim bloğuma hoşgeldin:)
      seni ziyarete geldim bile :)

      Sil
  12. Çok ama çok güzel bir post olmuş bu harika... çok duygulandım, çocukluğumuzda bizler için çok çok daha büyük anlamlar taşırdı, bizden daha da büyükler için ise daha da başka anlamı var Barış MANÇO'nun.. Emeğinize sağlık, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim bende yazarken duygulandım açıkcası.

      Sil
  13. çok sağol,
    ay kabul etmek ne demek,
    başımın üstünde yeriniz var.
    siz beni kırmayıp gelmek istiyorsunuz ya;
    acayip mutlu oluyorum.
    tarih olarak 23 Şubatı düşünüyorum,
    sen hangi yakadasın cnm?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süper öleyse :) ben de üsküdar ya da civarında düşünüyorum zaten. önerebileceğin bir mekan var mı oralarda? sıcak samimi bir mekan olsun istiyorum.

      Sil
  14. harika bir post olmuş aynen gezmiş gibi oldum yüreğine sağlık

    YanıtlaSil