kim varmış burda :)

6 Mart 2013 Çarşamba

BENİM EBRU ATÖLYESİ VE AŞAMALI AKKASE YAPIMI :)

Herkeze merhaba diyerek yazıma başlıyorum.Şu sıralar o kadar yoğun çalışıyorum ki arkadaşların bloglarını gezmeyi ağız tadıyla yorumyapmayı bırakın eve geldiğimde yemek yapmaya mecalim kalmıyor.Bugünki postumda ebru atölyemizi anlatıcam.


Bugünki ismi Türk İslam Eserleri kurs merkezi eskiden (1893) Osmanlı Padişahı II Abdulhamit'in emriyle 'Tebhirhane' olarak kurulmuş bir yapı.
Peki tebhirhane nedir?
Tebhir buhar demek, tebhirhane de buğu evi ,temizleme evi anlamına geliyor.Tebhirhaneler kolera ,veba, kızamık,tifo,dizanteri,verem boğmaca gibi bulaşıcı hastalıkların salgın yaptığı dönemlerde bu hastalıktan ölenlerin eşyalarının her ürlü çamaşırlarını ölen hayvanların, dışardan gelen gemilerin, postaneden gelen mekyupların ve paketlerin dezenfekte edildiği yakıldığı  yer olarak kullanılmış. 

Daha sonra Veterinerlik olarak kullanılmış.Şimdide Türk İslam Eserleri Kurs Merkezi olarak işletiliyor.Bina bir yangın geçirmiş ama büyük kısmı aslını koruyor tarihi bir yapının içinde ebru yapmak ayrı güzel insanı alıp başka yerlere götürüyor.
Bu aşağıdakiler bizim teknelerimiz en büyük olan tekneyle ilerleyen aylarda ipek eşarp boyucaz, diğer tekneler normal lale sümbül karanfil için...

İşte bizim sınıfın içinde olan demir kapak bulaşıcı hastalıklı insan ve hayvanları bunun içinde yakıyorlarmış.Çok ürkütücü aslında içerde büyük bir oda var ve kocaman kocaman tüpler kim bilir burda ne acılar çekildi...  

Atölyemizin girişi tavan ahşap ve çok yüksek.

Ebru malzemelrinin olduğu dolap ne kadar düzenli dimi Fatımanın eline sağlık, bi yığın ıvır zıvır, öte beri herşey burda.Ne ararsan var su ısıtıcısından, blendıra, ütüden saç kurutma makinesine kadar herşey burda var:) hepsiyle ebru da akkase yapımında  kullanıyoruz:) ne ilginç demi? :) 

Tekneden çıkardığımız ebruları sergen adı verilen bu demir peteklerde kurutuyoruz.Bazen o kadar çalışıyoruz ki bu sergennler bile yetmiyor.

Evet sıra geldi benim sergi için çalıştığım Fetih suresine önce kretuar ile harflerin dibinden kesmeye başlıyoruz.

Kesimimiz bitiyor siyah gözüken harfleri temizliyoruz ve zemin kağıdına özel bir spreyle yapıştırıyoruz.Bütün kağıdın heryerini kontrol ediyoruz hava almamasına gayret ediyoruz ne kadar özenirsek özenelim hata mutlaka oluyor.0 hata imkansız gibi bişey. 

Sonra tekneye attığımız canlı kanlı renklere yapıştırdığımız kağıdı yatırıyoruz kaldırdıktan sonra üzerindeki yapışkan kağıdı çıkarıyoruz ve taaa taaaammm sonuç aşağıdaki gibi
ama yine hata gene hata.Aslında olmadı değil ama sergiye bu olmaz ben bi daha kestim aynısından aynı işlemleri tekrar yaptım yine olmadı:( ilerleyen günlerde tekrar aynı hatı kesmek zorundayım bööhüüüüüü (burda ağlıyorum) 
Bu Fetih suresinin dışında bir tane gül ve Necmettin Okyay'ın besmelesi var elhamdülillah rabbim yardım ettide onları fazla tekrarlamadan hatasız çıkarttım.Gülü ve besmeleyi ilerleyen günlerde paylaşıcam inşallah sona geliyoruz.Sınıfın telaşını görseniz gülersiniz herkez stresli acaba çıkacakmı olacak mı diye sınıfa sığamıyoruz koridorlara taşıyoruz.

Kazasız belasız şu sergiyi atlatalım bi ohhh çekeyim rüyalarımda bile akkase yapıyorum artık o derece beynimi meşgul ediyor.Bu benim ilk sergim ondan heycanlıyım biraz:) Hayırlısıyla atlatırızda sınıfcak rahat bi nefes alırız.

Hepinizi Allah'a emanet ediyorum... 

17 yorum:

  1. hayırlı olsun canım çalışmaların çok güzel serginizde güzel geçer inşallah

    YanıtlaSil
  2. bu ne güzel bir post olmuş...
    zevkle okudum...
    çalıştığınız yer belliki tarihi eser...
    anlattıklarınla tüylerim diken diken oldu :(
    hastalıklı insan ve hayvan yakılıyordu falan dedin ya ayyy ben orda hayatta duramazdım :((
    aklıma geldi o insanların ve hayvanların nasıl can çekiştiğini :(
    iyi cesaret...

    sana kolay gelsin tatlım...
    kazasız belasız sergiyi atlatırsın inşallah...
    bu arada ipek eşarp boyama işini merak ettim :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel anlatmışsın:)
    Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  4. AYY ÇOK ZORLU VE UĞRAŞTIRICI Bİ İŞ GERÇEKTEN ALLAH KOLAYLIK VERSİN. AMA TABİ Kİ SONUÇ HARİKAAA. UĞRAŞTIĞINA DEYİYOR.
    EEE YANINA ARKADAŞ GELİYOR ARTIK UÇAKTAN İNMEK ÜZERE ;)
    HADİ YİNE İYİSİN :D

    YanıtlaSil
  5. Allah kolaylık versin.kazasız belasız atlatırsın inşaallah.

    YanıtlaSil
  6. ;)) kursunuz çok hoşmu canım. akkaseni de çok beğendim, ellirine sağlık. bi de her fotoğrafını anlatma olayını da tebrik ediyorum;) ben sadece kurs fotoğraflarını ekledim oysa;) Allah kolaylıklar versin ve serginiz de güzel geçsin inş canım benim...

    YanıtlaSil
  7. yazının girişi kanımı dondursa da kalanını merakla okudum bende bir kez bir avm de yaşı epeyce ilerlemiş bir ustayla 5 dk cık bir dersle bir ebru yapmıştım beyaz çok sevdiğim için beyaz boya kullandım da kullandım hoca beyaz olmaz bak kağıt beyaz güzel olmaz dese de niye olmasın diye düşündüm içimden sonuç olarak beyaz renkleri saymazsak başarılı bir çalışma oldu lale yapmayı çok sevdim :) ama sizinkilerin yanında benim ebrum tavşanın suyunun suyu olur galiba çok güzel olmuş ben hataları göremiyorum bu gözle ama hocanız mutlaka görüyordur başarılar diliyorum umarım bu sefer kusursuz olur sergiye koyarlar :)

    YanıtlaSil
  8. ne güzel bir sunum olmuş..gerçi bazı yerleri ürkütücü olsada...
    blogları seviyorum ben ya :))

    YanıtlaSil
  9. kolay gelsin çok güzel ama güzel olan her şey gibi sabır ve emek istiyor demekki :)

    YanıtlaSil
  10. dezenfekte için yapılan o şey çok ilginçmiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülihan: çok sağol canım:)

      gurme şirine: evet ürkütücü gözüküyor ama ebruya yoğunlaştığın için onlar aklına bile gelmiyor canım.tabi canlı canlı yakmamışlar öldükten sonra yakıldığı için acı çekmemişlerdir diye düşünüyorum.
      İpek eşarp boyayınca burda paylaşıcam bende merak ediyorum.


      eyüp yiğit kartal: teşekkürler canım:)


      reyhan: evet çok zor belim sırtım koptu resmen ama bu sonuca deyiyor.arkadaş geldi yanımda :)


      fatma başaran: çok sağolun teşekkür ederin inşallah.


      tuğba yıldız: çok sağol canım sana yetişmeye çalışıyorum:)
      bazı izleyiciler merak ediyor nasıl yapıldığınıda anlat diyorlar ondan aşamalı yazdım:)


      delancey:ilk duyduğumda benimde kanım donmuştu, neler neler yaşanmış geçmişte.
      avm lerde ebru yapıldığını bende görmüştüm insanlara tanıtma amaçlı bence çok iyi oluyor.ilk yapılan ebrular çok değirli olur eminim seninkide öyledir:)


      samsun havası:evet yaa bu postu insanlar ürkünç buldu biraz
      :( hayatın gerçekleri işte...


      büşranın hobi dünyası: kesinlikle öyle büşracım eğer sabırlıysan güzel şeyler çıkıyor ortaya.bu arada hoşgeldin:)


      gülhan miray: evet çok ilginç hala yerli yerinde duruyor olmasıda çok ilginç.

      Sil
  11. oldukça zahmetli bir iş bu,
    kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  12. bu harika bir uğraş ama ne kadar zahmetli.Allah alnızın akı ile çıkmayı nasip etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cep aynası: zahmetli yorucu ama çıkan sonuç hepsini unutturuyor:)


      nabrut: kötü çıkınca sinirlerin bozuluyor ama yılmıyorsun yeniden başa dönüyorsun yeniden kesiyorsun çünkü bunu yapmayı seviyorsun:)

      Sil
  13. canım tebrik ederim seni böyle bir işle uğraştığın için :) çok güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım=) sağolasın.

      Sil
  14. Bir düzeltme yapayım. O tüp dediğiniz cihaz yüksek ısılı otoklav ( Etüv) içine insan ve canlı koyulmaz. Elbise, çarşaf vb. tekstil eşyalar yüksek ısı, buhar ile dezenfekte edilir. Kolera, veba, Uyuz ve hatta bit gibi bulaşıcılar için kullanılmıştır.

    YanıtlaSil