kim varmış burda :)

15 Nisan 2013 Pazartesi

MEKKE-İ MÜKERREME VE KABE'Yİ İLK GÖRÜŞ


Hüzünlü bir veda, otobüsten Mescidi Nebevi'ye son bakış.....  

Mekke'ye yolculuğumuz başladı.
Mekke - Medine arası otobüsle 6 saat. 
Kafilece hareket edildiği için bizim yolculuğumuz 8 saati bulmuştu.  
Medine şehir merkezinin birkaç km. çıkışında mikat sınırında durduk, burda umreye niyet edildi niyet namazı kılındı ve ihramlar giyildi.
İhramlı bir şekilde yolculuğa devam edildi.Hocalar ihram yasaklarını anlatarak sohbet ederek dualarla telbiyelerle Mekke'ye giriş yaptık.


Otellere trasfer olduk yine küçük bir karmaşadan sonra odalarımızı bulduk.
Herkez çok yorgundu hocalar 1 saat dinlenme molası verdi, ardından lobide buluşup topluca Kabe'ye gidilip umre yapılacaktı. Ne heyecan ne heyecan anlatamam :)

Ben hem dinlenip aynı zamanda fotoğraf çekme yetisine sahip olduğum için durmadım tabi:)

Otel çok büyüktü ikibin kişilikti ve yeniydi.Diyanet zorunda kalmadıkça bu oteli kullanmıyormuş, çok umreci geldiğinde burası açılıyormuş.   

Gece geldiğimiz için etrafı görememiştik sabah olduğunda pencereyi açtık ve manzara bu :) heryer kayalık dağlarla çevrili.

Kayalık dağları oyup oyup yol yapmışlar ev otel restorant.Başka çareleri yok çünkü düz bi alan yok Mekke'de her yer böyle dağ. 

Otel Kabeye uzak tabi hergün otobüslerle taşındık bu da yorucu oldu ama güzeldi herşeye rağmen.
Neyse ilk gittiğimiz gece doğru düzgün dinlenemeden gece 12 de otobüslere binip 10 dk.bi yolculuktan sonra Mescidil Haram'da indik.
Herkez heycanlı telaşlı hüzünlü stresli karmaşık duygular yani:)

Minareler göründü.Heycanımız tavan yaptı:) Yıllarca resimlerde baktığım, televizyonda seyrettiğim manzara karşımdaydı

Tekbirler ,telbiyeler, salavat ve dualarla Mescidin 9 numaralı kapısından giriş yaptık.  

Gece olmasına rağmen çok kalabalıktı.Adım adım ilerleyip son merdivenlere geldik........ 


Vee artık o kutlu alandayız.
Kelimelerin kifayetsiz olduğu an.

Yıllarca resimlerde baktığım, televizyondan seyrettiğim manzara canlı karşımdaydı.İlk görüş ilk bakış , ne diyeceğini bilememe hali.
Hafiften aptallaşma, ben ne dua edecektim? Nasıl dua edecektim? Neyseki kısa sürüyor bu hal:)

Ona daha da yaklaşmak istiyorum en yakından tavaf etmek istiyorum.
Yoğunluktan dolayı tavaf biraz uzun sürdü sanırım 1 buçuk saat kadar.
Ama kesinlikle oralarda mahremsiz zor ,illaki yanında ya eşin ya dayı veya amca şart.
Yoksa çok zorlanılıyor.  

Allah razı olsun eşimin desteği ve yardımıyla  tavafı birirdim.
O gün yanıma makinayı almadım tabi, bu çektiğim resimler sonraki günlere ait:) 
(Hem tavaf edip hem resim çekmek insana ve o ruha yakışmıyor diye düşünüyorum)  

Ayrıca unutmadan yazayım, o saatli kulede oraya hiç yakışmamış.Çok çirkin duruyor Kabe'yle yarışır gibi.Kabe'ye hakaret gibi geldi bana.
Birde içinde bi cafe varmış, hacılar, umreciler yarışır gibi oraya gidip resim çekme telaşındaymış.Çayın 10, kahvenin 15 liradan satıldığı bu yeri Allaha havale ediyorum.  
Tavaf bitti sıra say'da ,Safa ve Merve tepesindeyiz.Aynı kalabalıklık orda da var.

Hacer annemizin Safa ve Merve tepesini koşarak gidip gelmesi su arayışı vesaire, bütün bunları temsilen orada küçük  bir kayalık alan koruma altına alınıp geri kalan alan mermerlerle kaplanmış.

Say'a Safa tepesinden başlanıyor.

Yeşil ışıklar, erkeklerin koşar adımda yürümesi gerektiği bölümü gösteriyor.

Ben birinci katta say yaptım çok kalabalıktı yaklaşık 1 saat sürdü.
İkinci katta ise in cin top oynuyordu:)
Bir dahaki sefere ordan yürürüz canım sorun yok :) 

İşte böyle kızlar, Mekke maceramızın ilk günü böyle geçti.
Bu ilk günden hiç bişey anlamadık tabi, daha sonraları gide gele durum anlaşıldı:)
Oraları kafamıza iyice kazıdık.
Gelecek günlerde gezi programımız netleşti.
Bir sonraki post:Nur dağı, Sevr Mağarası, Mina, Müzdelife,Arafat....
Şimdilik bu kadar:) bütün gün atölyede olucam öd kokusunu bile özledim yani düşünün:) 

22 yorum:

  1. ne güzel anlatıyosun ama..bizde gitmek istiyoruz......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istediğiysen niyet ettiysen mutlaka çağrılırsın canım inşallah gidersin. iltifat içinde teşekkür ederim:)

      Sil
  2. dünya gözü ile görmek bana ve bütün görmek isteyenlere nasip olur inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMİN AMİN İNŞALLAH .evvela hiç gitmeyen görmeyenler gitsin inşallah.

      Sil
  3. :( ben çok duygulandım yaaa... okurken burnumun direği sızladı resmen.. çook güzel anlatmışsın abla yaaa.. ALLAH bize de nasip etsin..
    ALLAH'IN izniyle hiç bir şey imkansız değildir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. asla imkansız değil reyhan.bak sende gideceksin buna inanıyorum:)
      hatta belkide beraber gideriz haa ne dersin? :)

      Sil
    2. inşallah ben de çok isterim deee :) eşsiz olmaz tabi yaninda bir adet eş mutlaka şart ;) demiii bilir kişiii =D

      Sil
  4. Allah razı olsun ki, bize de bu güzellikleri gösteriyorsun canım.. O saat kulesi yeni yapılmış sanırım;/ ve iş makineleri de silueti oldukça rahatsız ediyor:( en kısa zamanda şantiye işi biter inş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizden okuduğunuz için allah razı olsun:)
      saat kulesi yeni evet geçen yıl bitirilmiş.Aman aman iş makinelerini hiç sorma berbat.Ve biteceğe benzemiyor ne yazık ki 7 yıl sürecek Kabe inşaatı.

      Sil
  5. gördükçe gitme isteğim büyüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melike biliyormusun oralara hiç gitmemişim gibi, başkası çekmiş bu fotoğrafları sanki, oralara gidip geldiğime inanamıyorum hala.Bu resimleri gördükçe benimde tekrar gitme istediğim artıyor.

      Sil
  6. inşallah Allah bizelerde nasip eder canım yarı hacım :D çok güzel anlatmışsın herşeyi yazan ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah.
      yarı hacı hahaaa yarıyı tam yapmak nasip olur inşallah:)
      teşekkürler canım::)

      Sil
  7. Gül kokulu bir post olmuş , çok duygulandım gitmedim göremedim ama öyle özlüyorum ki. .
    Rabbim bizlere de nasip etsin tabi sizede tekrarını . .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin:) ''gül kokulu post'' gerçekten çok sevdim bunu bir dahaki yayında bunu kullanabilirim:) inşallah sizlerede nasip olur.

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. ruh olarak gittiyseniz inşallah bedenen de gidersiniz:)

      Sil
  9. Rabbbim bizlere de nasip etsin oraları.çok güzel anlatmışsın.oradaymısım gıbı hıssettım.yuregıne saglık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende hoşgeldin canım:)ohh ne mutlu bana o zaman herkezi ruhen oralara götürdüm:)
      inşallah en kısa zamanda gidersin.

      Sil
  10. çoook güzel paylaşımlar çok teşekkürler, inşallah bizede kısmet olur,bende sizi beklerim
    www.kendimceseyler.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) inşallah herkeze nasip olur.bende şimdi geliyorum sana:)

      Sil
  11. Mekke Kabe CANLI YAYIN izleyin 24 saat canlı kabe tv www.mekkecanli.com

    YanıtlaSil