kim varmış burda :)

22 Nisan 2013 Pazartesi

MEKKE'DE SON GÜN, VEDA TAVAFI VE DÖNÜŞ

Geldik  Mekke'de son güne, ne çabuk geçti 15 gün.
Son gün zemzemlerle ilgilendik kaç bidon getiricez ayarladık hepsini,sonra biraz dolaşmak için dışarı çıktık.Zaten gidecek biryer yok heryer kayalık otelin yakınındaki birkaç dükkanı gezdik ben yine alacak bişey buldum:)Gümüşçüden güzel bir yüzük aldım eşime ve kendime.

Otelde biraz dinlendikten sonra son kez akşam namazı ve veda tavafı için Kabe'ye gittik.
Mescidil Haram'a genelde akşam gittik.Çünkü gündüz aşırı sıcakdan burnumuzu dahi çıkaramıyorduk.
Akşam ve geceye doğru daha kalabalık oluyor tabi yaşlılarda genelde bu vakitleri tercih ettikleri için.

Bu saat kulesini sevmedim ama hep bunu çekmişim :)
aaaaa, amaaaa başka çekilcek bi yer yok ki heryer kapalı inşaat :/
Güneş batıyor akşam yaklaşmak üzre, görevliler namaz için hazırlığa başlıyor, avluda şerit bantlarla erkeklerin kadınların yeri ayrılıyor.

Aynı kapıdan giriyoruz içeri nihayet.

Bu sanki stüdyo resmi gibi olmuş.Bana öyle geldi.Arkamdaki manzarayı resime benzettim:)

Namazdan sonra veda tavafında bulunduk ve ikinci kata çıktık bu manzarayı seyretmek için.

Makam-ı İbrahim.

Bu manzaraya bakmak doyum olmaz vakit geceye doğru ilerliyor.

Cidde'ye gece gideceğimiz için valizleri hazırlamamıştık.
Son kez dolaştım kubbelerin altında son kez baktım Kabe'ye,
Ve ayrılık vakti, yatsı namazı kılınırken biz otele geldik.
Son hazırlıkları yaptık gece doğru düzgün uyumadan 4'de otobüslerle Cidde'ye gitmek üzere yola çıktık.

Sabaha karşı 7'de Cidde Havaalanına giriş yaptık.Daha yolculuk başlamadan yorgunluk halsizlik çöktü üzerime.

Biletlerimizi aldık.Uçak 10 da kalkacaktı, üç saat havaalanında oyalandık.
Şu resme çok gülüyorum parmaklarım dolma gibi çıkmış:) normalde de dolma gibi zaten :)

Uçuşa geçiyoruz .
İçimi garip bi his kaplıyor
 AYRILIK...

Bu 15 gün film şeridi gibi gözümün önünden geçiyor.Hayat diyorum ne kısa...

Düşüncelerle Cidde semalarından uzaklaşıyoruz, acayip uykum var, uçağın motor gürültüsü bile uyumama engel değil.

Kızıl denizi de geçtik, bu mavi insanı dinlendiriyor.

Ama dinlenmek tek başına huzur vermiyor:)
Artık Türkiye'deyiz.Kocaeli -körfez semaları.
Ömerli barajı ve Sabiha Gökçen'e iniş yapıyoruz.
Bu tatlı rüyadan uyanma vakti geldi.

Merhaba batan güneş,
  uçan kuşlar,
 İstanbul, merhaba.....
Bu rüya da bitti.

1. ne güzel resimleyip anlattın bize..
    allah bizede gitmeyi nasip etsin...

2. Allah razı olsun canım.güzel anlatımın ve resimlerinle doyumsuz bir ziyafet yaşattın.Rabbim bizede gidip görmeyi , sanada tekrarını nasip eder înşaallah.sevgiler

1. sizden allah razı olsun Fatma ablacım.Bıkmadan okudunuz:)
      gitmek isteyen herkeze nasip olur inşallah.

3. Her şey rüya gibi geliyor di mi :(
    Rabbim bu rüyayı göremeyenlere de nasip etsin inşallah..

1. evet canım,hayat zaten rüya değilmi?
      inşallah müstakbel eşinle sanada nasip olur bu rüyayı görmek:)

4. Ne güzel anlatmışsın Rabbim ibadetlerinizi kabul eylesin
    O mübarek beldeleri görmeyi Rabbim herkese de nasip etsin..
    Ben henüz gidemedim ama annemler geçen yıl gitmişlerdi. Ben burda senin fotoğraflarına bakarken geldi birlikte baktık.. Bir iç çekiyor ki tekrar gidebilsek diye. Doyamıyor insan..

1. Amin niyet eden gitmek isteyen herkeze nasip olsun,
      ahh ahh ben 15 gün oldu geleli hala aklım oralarda, iç çekilmicek gibi değil.

5. Bizede nasip etsin inşallah.... Bu güzel yazı için teşekkürler ...

1. AMİN inşallah canım okuyup yorum yaptığın için ben teşekkür ederm.

6. bizede nasip olur inşallah ...

7. Ay evet, ben de hatların arasında kaybolmuşken tam da, gidiyorum postunu gördüm, şimdi gidiyorsun sandım, bak çok utandım şimdi..Olsuuun, dönmüşsün ya işte bize, rüya gibi geçmiş ya herşey, boşveer, inşallah bir sonraki sefer için olsun bu temennilerim de...Hoşgeldin o zaman:))

1. Ayy yok canım önemli değil:) olur böyle şeyler. İnşallah bir dahaki sefer olur da gideriz.Ben hoşbuldum, sende bloğuma hoşgeldin:)

8. ALLAH kabul etsin beni de nasip etsin

9. Allah razı olsun Mekke Kabe CANLI YAYIN izleyin 24 saat canlı kabe tv http://www.mekkecanli.com

10. Hangi otellerde kaldınız öğrenebilir miyim? Bende diyanet ike gitmeyi düşünüyorum da oteller pek içime sinMedi sadece diyanet yarı yolda koymaz ve güvenilir diye istiyorum