kim varmış burda :)

12 Nisan 2013 Cuma

RAVZA'YA GİRİŞ VE MEDİNE'NİN ARKA SOKAKLARI

Hergün sabah namazını Mescidi Nebevi'de kılıyorduk.O tatlı esen rüzgar hafiften üşütüyor giderseniz aman şal almadan gitmeyin.Birde mermerlerin üzerine oturmak zorunda kaldıysanız eyvah eyvah :P
 

Mescidi Nebevide sabah çok güzel oluyor.Hava yavaş yavaş aydınlanıyor ,şemsiyeler açılıyor bahçede kahvaltı yapanlar çayını içenler çocukların oyunları çok hareketli yani. 

Sabah namazından sonra bütün kafileler yeşil kubbenin karşında küme küme toplanıp dua ediliyor.Herkezin buluşma yeri burası YEŞİL KUBBE.
Kaybolanların bulunma yeri herkez anlaşmış gibi ordadır :)

Güneş doğana kadar kuran okunup dua ediliyor.Gece gündüz insanlar hep ayakta.Mescidin etrafı her daim hareketli.Satıcılar erkenden dükkanlarını açar bekler.

Duadan sonra kendi başımıza Cennetül Baki Kabristanını ziyarete gittik.İlk başta tabi şaşırdım heryer dümdüz, burası Osmanlı himayesi altındayken önemli sahabilerin, paygamberimizin çocuklarının ve amcasının mezarlıkları özel kubbe şeklinde muhafazalıymış daha sonra vahabilerin eline geçince heryeri dümdüz etmişler yıkmışlar,çok bakımsızdı heryer çöp içindeydi çok üzüldüm açıkcası.Kabristana önem vermiyorlar orada mefta olan önemli kişilerin bile yeri tam tesbit edilemiyormuş.O derece ilgisiler.


  10 bin sahabinin burda yattığı bildiriliyor.Hz Ayşe,Hasan-Hüseyin efendilerimizin sadece başları,Rukiye,Fatıma,Zeynep annelerimiz, ve uhud savaşında şehid olan askerler yatıyor.

Bize anlatılana göre Cennetül Bakinin toprağı çok özelmiş,haca umreye gelen insanlardan vefat edenlerde buraya gömülüyor 2 yıl için de ceset kemiklerde dahil toprağa karışıyormuş,aynı mezarlık açılıp yerine yeni vefat etmiş ceset gömülüyormuş.Eğer mezarlıklar açıldığında Allah tarafından ceset çürümediyse bir daha açılmamak üzere mezarlık kapatılıp başına işaret konuluyormuş.Böyle hikmetli bir kabristan işte Cennetül Baki.

*
Birde Peygamber efendimiz'' beni ziyarete gelenler burda ölmek için dua etsinler çünkü kıyamet koptuğu vakit ilk dirilecek olan Baki mezarlığının sakinleridir şefaatim ilk onlaradır.'' buyurmuştur. 
Rabbim bizleride şefaatine nail ettsin.   

Kabristan ziyaretinden sonra otele geldik kahvaltı ardından lobide çay çeşme derken öğlen oldu, bu arada hafif bir öğle uykusu iyi geliyor,burda herkez sıcaktan öğlen uyuyor satıcılar bile çok rahat yol kenarına yan gelip yatabiliyor:) belki inanmazsınız ama mescidin bahçesinde kadınlar erkekler iç içe yatıyor çok enteresan hiç utanma felan yok. 

Medine'nin arka sokakları.
Hafif öğle uykusundan sonra eşimin mihmandarlığında :) Medine'nin arka sokaklarını gezintiye çıktık.Yerli halkın yerleşim yerlerine gittik  (bu nasıl bi cümle oldu böyle)

Bu Medine Valilik binası.

Anberiye Cami
II. Abdülhamit tarafından Medine Gar Binasının tam karşısına yaptırılmıştır.Hac için gelen müslümanların Medine'ye indiklerinde şükür namazı kılmaları için yapılan bir camidir.  

Dışardan pek bir süslemişler ama içi inanılmaz derecede pisti.Öğle namazını burda kılmak istemiştik ama kadınlar bölümünde uzanmış yatan adamları görünce vazgeçtik.Sonradan kalkıp gittiler içeri girdiğimizde secde edecek temiz bir yer bulamadık.Allahtan namazlıklarımız yanımızdaydı da zorda olsa kılıp çıktık.
Hicaz demiryolunun son durağı Medine Garı II. Abdulhamit tarafından yaptırılan bir eser.Garı ilk gördüğümde çok duygulandım sanki öksüz yetim gibi kenarda bırakılmış.

Ziyaretine sadece Türkiye'den gelen kafileler gidiyor.
Nasıl olduysa !!!! yeni restore edilmiş tabi Sultan Abdülhamit'in imzası olan tuğra çıkartılmış.Sizde görüyorsunuzdur en tepede yuvarlak boş bir yer var,işte orası.  

Sevgili Peygamberimizin ruhaniyeti rahatsız olmasın diye Medine şehir girişine yapılan gar binası ve gürültü çıkarmasın diye raylara keçe döşenmesi ecdadımızın Peygamber sevgisinin bir göstergesi. 

Medine'nin eski yerleşim yerleri yıkılan evler ve yeni yapılan oteller ne kadar tezat bi görüntü. 

En kötü evde bile klima var çünkü o kadar sıcak oluyorki temmuz ağustos aylarını düşünemiyorum, oralarda klima şart.  

Akşam oldu mescide gittik tekrar yatsıdan sonra Ravza-i Mutahhara'ya girmeye karar verdik yani peygamberimizin huzuruna çıkacaktık.Çok heycan verici.  

Giriş saatini beklerken Mescidin etrafına konumlandırılmış Medine resim sergisi vardı.
Bizde ablamla bu sergiyi gezdik.Aradan çıkardık

Evettt sıra geldi ravzaya girmeye kapıdaki kadın polisler arayarak geçiriyorlar.Önceden tembihlenmiştim yanıma makina almamam konusunda bende almadım tabi.İçerde fotoğraf yasak diyorlar ama gelin görünki herkez ayan beyan resim çekiyor hemde polislerin önünde kimsenin bişe dediğide yok.

Ben daha sonra ne olur ne olmaz telefonumla çekim yaptım.Çünkü peygamberin huzuruna çıkacaksın resime kameraya öncelik vermedim.İçerdeki hengameden habersizdim, edepli adaplı bi şekilde huzurundan geçecektim.
Geçecektim diyorum çünkü nasıl geçtiğimi buraya yazıp yazmama konusunda kararsızım.

Peygamberimiz burda namaz kılanın cennet bahçesinde namaz kılmış gibi olduğunu söylüyor.

Ama birbirinizi üzerek, ezerek, kavga ederek namaz kılın demiyor.
Üç kez ravzaya girme şansım oldu ama üçünde de namaz kılamadım itip kakan kavga eden ağız dalaşına giren başkasının namazını bozup kendi namaza duran secdeye eğilenin sırtını çiğneyerek geçen kafasını tekmeleyen daha yazayım mı?Ve bütün bunlar peygamberimizin huzurunda oluyor.Allah ıslah etsin ne diyim. 


Ablamla Ravzaya girerken helallik diliyoruz gazamız mübarek olsun diyoruz.Şaka yapmıyorum kızlar biz ordayken türk kayınvalide ve gelini ezilerek vefat etti kız hemde hamileymiş ikiside ölmüş.Çok üzücü.Allah rahmet eylesin.Orası böyle bi yer işte.İçerden sağ çıkacağın meçhul.

Ravzadan çıkarken savaştan çıkmış gibi hissediyoruz kendimizi.İtilip kakılmaktan vücudu ağrıyan ,Yorgun, bitkin biran evvel otele gidip dinlenmeye çalışıyoruz. 
Keşke herkez Malezya'lı ve Endonezya'lı müslümanlar gibi olsa.Kibar anlayışlı ve sakin.

Ravzada girişte herkezi millet millet ayırıyorlar.İranlılar ,Mısırlılar,Malezya, Endonezya ,Türkiye sırayla içeri alıyorlar namazını kılanı çıkartıp yerine sıradaki milleti alıyorlar.Süre 10 dk. raund başlamıştır heryer savaş alanı amaç iki rekat namaz kılmak ama insanları üzerek kırarak. 

Ben her ravzadan çıkışta ağlıyorum yine namaz kılamadım diye artık veda ziyaretinde bulundum son gündü , çok şükür ablamın ve bi teyzenin sayesinde minnacık bi yerde kıldım.Allah kabul edermi bilmem:(  çünkü namazda yere düşmemek için kendimi zor tuttum sureler çorba oldu :/ oranın namazıda ancak böyle olur işte:/
*
Aşağıda peygamberimizin huzurundan ayrılırken çekilen bir resim tam karşıda görünen altın rengi demir duvarlar.Bir daha ya nasip gelirmiyim ki, Son kez baktım ve çıktım ağlamaklı.    

Yeşil kubbenin karşısında az biraz dinlendik kolay değil ravzadan çıktık :P

Otele doğru ilerlerken bu güzellikle karşılaştık.Ne alaka demi? :) Arabistan'da Arap plakalı Çarşı beşiktaş yazan araba:) Çekmeden olmazdı 


Bugünlük bu kadar kızlar yarın son Medine postunu yayınlıcam,sonra Mekke'ye geçicez.
okurken sıkılmıyorsunuz değil mi?

14 yorum:

  1. Sıkılmak ne mümkün o kadar güzel anlatıyorsun ki:)
    Heyecanla bekliyoruz devamını...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh ohh ne güzel o vakit gelsin yenileri:)

      Sil
  2. niye sıkılalım canım benim insan bu resimleri bu yazıları okurken sıkılır mı ölen iki hanım mekanı cennet olur inşallah böyle bir yerde ibadet etmek için gitmişler vefat etmişler Allahım neler nasip ediyor maşallah Allah ibadetinizi kabul eylesin bizlerimkinide orada medinede ve kabe de yapılan ibadetler gibi sayıp kabul eylesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşallah canım.
      evet allah rahmet eylesin herşey nasip.

      Sil
  3. fotoraflar o kadar güzelki...
    duygulanmamak mümkün değil...
    şimdi gitmeyi daha da çok istiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seni duygulandırıp gitmen için şevklendirdiysem ne alâ :)

      Sil
  4. Ezilerek ölenler var demek ki, çok şaşırdım.Üzüldüm. Umarsızca insan insana basıp geçiyor yani.. Neyse Allah herkese gitmeyi nasip etsin. Bizde çok istiyoruz gitmek. inşAllah belki seneye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende şaşırmıştım ama sonradan alışıyorsun normal geliyor, sanki olması gereken o gibi.ama tabiki değil.
      inşallah gidersiniz orası her insanda farklı duygular yaratıyor.

      Sil
  5. Bu resimlerden anlatımından sıkılırmı insan.Allah razı olsun.devamını merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa çok teşekkürler:) gelsin yeni resimler :)

      Sil
  6. Çok güzel bir yazı olmuş bende gitmek istiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstedikten sonra gidersin inşallah.allah nasip eder.

      Sil
  7. Canımmm, döndün demek;) Mevla'm kabul eylesin, tekrarlarını nasip etsin inşaallah..Gittigini de sonradan görüp yazmıştım;)şu anda da detayları okumadan hemen hoş geldin diyeyim dedim;) ama fotolar ile zaten o manevi havayı almış durumdayım; emeğine sağlık canım. Ablana da selam;) Allah'a emanet..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hoşbulduk canım,ben sana gideceğimi dediydim sanki:)
      inşallah oralara gidip o manevi havayı bizzat alırsın.
      çok sağol canım allaha emanet.

      Sil