kim varmış burda :)

18 Nisan 2013 Perşembe

SEVR MAĞARASI, ARAFAT, MİNA-MÜZDELİFE VE NUR DAĞI

Çarşamba gününe geldik hocalar sabah namazından sonra lobide buluşup otobüslerle hareket edeceğimizi bildirdi. Mekke'nin tarihi yerlerini gezecektik.
İlki Sevr mağarasının olduğu dağdı.Çıkamadık sadece uzaktan 'burası Sevr Mağarası' dedi hocalar:) sağolsunlar.

Otobüslere doluştuk güzel güzel cami manzaraları ile Arafat'ın yolunu tuttuk.

Arafat sınırlarını belirleyen panolar. 

Hac zamanı Arafatta vakfe duran hacılar, öğle ve ikindiyi birleştirip kıldıkları cami.O kadar büyük ki.1 milyon hacının sığabileceği kapasitede cami.  

Ve Arafat Meydanındayız.Sandığım kadar yoğun ve kalabalık değil.
Süslenmiş develer üstüne binip resim çektirecek adaylarını bekliyor. Binip gezende var hani:) 

Cebel-i Rahme, ablam ve ben.
Etraf çok sakindi hocalar kısa bir sohbetten sonra çıkabileceğimizi söyledi

Tırmanmaya başlıyoruz , çıkanlara kolaylık olsun diye kayalıkları merdiven şeklinde oymuşlar iyi olmuş rahatlıkla tepeye ulaştık.
Ama nasıl?
O merdivenlerde belki 10 tane dilenci çocuk kimisinin bacağı kesik , kimisinin hem bacağı hem kolu kesik o manzarayla karşılaşana kadar iyiydim ondan sonra bende film koptu.  


En tepedeyiz ve işte Peygamberimizin 120 bin kişiye hitap ettiği ,Veda Hutbesini okuduğu alan.
Yemyeşil ağaçlar hafiften esen rüzgar gözlerinizi kaparsanız o günlere gitme ihtimaliniz çok yüksek.

Arafat tepesi, Hz.Adem ve Hz. Havva annemizin yeryüzünde ilk buluştukları yer olarakda geçiyor.Burda yapılan duayı rabbim geri çevirmezmiş.Bol bol dua ettik.

Sıradaki rotamız Mina Arafat ile arası 11 km.

Mina çadırkent gibi, yani gibisi fazla, bildiğin çadırkent:)
Her yer bembeyaz.

Suud Krallığı Şeytan taşlanan yeri genişletmiş.Geçen yıllarda çok hacı vefat etmişti taşlama sırasında iyi olmuş genişletildiği.
Bu da modernize edilmiş şeytan taşlama binası:)
Büyük şeytan Küçük şeytan.

Dağ taş çadır.
Hac zamanı buralar o kadar karışık oluyormuş ki, dedem anlatmıştı burda iki gün kaybolmuş çadırını bulamamış yazık öyle ağlamışki ananemi bulamayınca:( iki gün dolaşmış sokaklarda. 

Osmanlı yönetimindeyken Arafat'a su taşınması için yapılan su yolları.
Tabi viran olmuş hali... 

Sıradaki durağımız Nur Dağı

''OKU YARATAN RABBİNİN ADIYLA '' işte yeryüzüne inen ilk ayet, bu dağın Hira Mağarasında geldi.Sanki o anlara tanıklık ediyoruz.  

Nur dağı peygamberimizin evine 1 km. uzaklıktaymış.Çok dik ve çıkması zor iki buçuk saat sürüyormuş çıkmak ,olsun ama biz yinede çıkmak istemiştik. 
Hocalar sağolsunlar buna da çıkarmadılar önünde yapın duanızı otele gitmemiz lazım dediler  

Ardından yorgun ama huzurlu bi şekilde otele vardık.Bir süre sonra gökgürültülü bi şekilde dolu yağmur bastırdı:) yani Mekke'nin yağmurunuda gördük yaşadık.
Hava öyle sıcak ve bunaltıcıydı ki, yağmur iyi geldi.
Mahalledeki çocuklar bizimkiler gibi hiç kaçışmadılar oyunlarına devam ettiler:)
 Hatta yağmurun yağmasıyla bir sürü çocuk sokağa çıktı:)   

Akşam namazı için Kabe'nin yolunu tuttuk.
Peygamber efendimizin doğduğu evin önünden geçtik.

Kütüphane olarak kullanıldığını zaten herkez biliyordur.

Bu sefer makinamı yanıma aldım namazdan sonra ikinci kattan Kabe'yi izlemek için merdivenlere yöneldik..........................

Aaaaa ama önce patlayana kadar zemzem içelim:)................
Tamamdır şimdi ikinci kata çıkabiliriz:)

2.kat bomboştu diyebilirim hatta meydan çocuklara kalmış yakalamaca oyunu oynuyorlardı:)

Mescide her gittiğimde içimde bi heycan oluyor.Biran evvel Kabe'yi görmek istiyorum.  

Kabenin tenha olduğu bi zaman yok her daim kalabalık o akşamda çok kalabalıktı bir çok kafile veda tavafı için ordaydı.Yani ekstra bi yoğunluk vardı.
Fotoğrafta Altınoluk'u görüyorsunuz onun altında namaz kılmak çok efdalmiş amma velakin ordaki izdihamı siz düşünün:) Eşim kılmış (böyle nasipli adam görmedim ben:/ kıskandım evet.  

Tavaf edip yorulursanız kenara çekilin Kabe'yi seyredin buna bile Rabbim sevap yazıyor.
Bizde bol bol seyrediyoruz...

Yok yok, Saat Kulesi hiç şirin gözükmeye çalışma seni gerçekten sevmedim :/ 

Arkadaşlar bu resimde Kabe'nin etrafındaki vinçlerin bir bölümünü çekmeye çalıştım.Bunlardan 50 tane var çünkü.
O kadar gürültü çıkarıyorlar ki yaptığın ibadetten zevk alamıyorsun.Tavaf ediyorsun ama sesten gürültüden yaptığın dualar telbiyeler karışıyor çorba oluyor resmen.
Ve bu işkence 7 yıl sürecek.Suudlular bölüm bölüm yıkıp yaptıkları için zaman uzuyor tabi haliyle.Biz umrede zorlandık Hacı düşünemiyorum Allah kolaylık versin gideceklere.
Ama gerçekten şu görüntü hiç hoş değil gözü yoruyor.
Mescidin avlusu ise yayalara kapalı, heryer moloz yığınları ,tozlar, kapalı yollar, vinçler velhasılı kelam Mekke'den hiç bişey anlamadım yani kafilecek anlamadık :(   ***
***
***
***
Nasıl gidiyor kızlar ? Biraz fazla mı uzattım ?
Sıkılmadıysanız şayet gelecek postta  Mekke'de son gün ve dönüşü yazıcam:) sonra bitti gerçekten :)  

12 yorum:

  1. kız ne kadar çok resim çekmişsin :)
    maaşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yeeaaaa hepi topu 650 tanecik :)))))

      Sil
  2. Bence hiç uzatmamışsınız, çook da güzel olmuş hem anlatım hem resimler. Hakikatten çok beğendim, sizin adınıza da sevindim eksikleriyle (daha iyisi olsun diye) fazlalarıyla anlatmanız çok hoş. Yalnız şuna takılı kaldım nasıl oluyor da Müslümanlığı zirve de yaşayan bir ülkede dilenci olabiliyor? Çok şaşırdım dilenci denilince. Yok tamam biz de de var ama demek tam olarak insanlar ellerindekini paylaşmıyorlar mı? Bu durum beni kendi ülkem adına da çok üzüyor. Kimileri yurt dışında okurken bazı evlatlarımız erkenden hayata atılıyor. Gel de düşünme bu farkı, nasıl müslümansak artık. Bazı şeyleri eksik yapıyoruz demekk ki müslüman insan çokça düşünen insan olmalı bana göre. Düşünmeden, üzülmeden edemiyorum. Sevgiler bu güzel paylaşım için. Gerçekten gitmiş gibi hissettim kendimi, oraların hep farklı bir enerjisi var derler buradan hissetmek mümkün oldu, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, Aslında müslümanlığın zirvede yaşandığı felan yok biz nasılsak onlarda öyle işte, oralarda da hırsızlık dilencilik oluyor.Daha çok çocuklar mafya denen örgütlerin elinde esir olarak çalıştırılıyor.Ben olaya bu yönden bakıyorum.Bize söylenen bu.Gerçek ya da yanlış bilemem.
      Ama ne olursa olsun gitmek görmek yaşamak çok farklı bi duygu.

      Sil
  3. sıkılmak ne demek.bu güzelliklerden insan hiç sıkılırmı.tabi buna senin anlatımın ve resimlerin eklenince harika oluyor.gelecek yayını merakla bekliyorum.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten mi :) çok sağol.sevindim :)

      Sil
  4. sıkılmadık sıkılmadık hatta keşke biraz daha anlatsaydı keşke demedim değil . hem anlatışının hem oraların güzelliğine doyulmuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) her güzelliğin bi sonu var malesef bende bitsin istemezdim:)doyulmuyor evet.

      Sil
  5. demek 650 tane CİİKKK resim he =D
    ben de baka baka okuya okuya iniyorum aşağı aaaa bi baktım bitti az bile geldi. dedim aa ne çabuk bitti devamı da var sandım :)

    ama o saatli kule gerçekten kötü olmuş yaaa. ona güzel diyen var mıdır acaba. tam bi ucube olmuş. (yerin dibine soktuk yalnız) :-P
    hadi yaaz yaaz bekliyoruuuuzzz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla uzatmak istemedim reyhan ee bi 90 tanesini yayınlamışımdır heralde.
      canım bizim gözümüze hoş gelmedi, beğenenler vardır saygı duymak lazım:)

      Sil
  6. Allah umrenizi kabul etsin inşallah. Oraları tekrar görmemizi sağladığınız için çok teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  7. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

    YanıtlaSil