kim varmış burda :)

10 Nisan 2013 Çarşamba

(: UMREDEN RESİMLERLE BEN GELDİMMMM :)

Selamun Aleyküm kızlar, çok şükür umremizi yapıp sağ salim Türkiye'ye döndük.Döneli 1 hafta oldu kısa bir memleket turuda yaptık.
Anca kendimize geliyoruz.Hastayım birde nezle gibi bişey oralar çok sıcaktı İstanbul'da ki  soğuk havayı görünce feleğim şaştı.
Öncelikle beni arayıp, merak eden iki arkadaşıma teşekkür etmek istiyorum Gülihan ve Melike iyiki varsınız kızlar:)

Nerden başlıyayım nasıl anlatayım bilmiyorum.Giden herkez derdi anlatılmaz yaşanır diye aynen öyleymiş.

Oralar hiç resimlerde göründüğü gibi değil daha farklı.İnsan kendi gözleriyle görünce canlı canlı  inanamıyor  bi afallıyor.Ben öyle oldum şahsen.
Artık anlatmaya bi yerden başlamalı ,havaalanındayız 3 saat kadar işlemler sürdü uçağımızı beklemeye başladık.
Zaman çabuk geçti biletlerimizi aldık ve uçağa giriş yaptık. 

Bizi  heyecan sardı zaten sabah kahvaltı yapmadan çıkmıştık. Yola çıkıyorsam kahvaltı yapamam yemek yiyemem ben, hemen mide bulantım başlar.En iyisi boş mideyle yola çıkmak :D
Uçakta verilen yemek iyi geldi gerçekten.   

İstanbul - Medine arası 3 saat sürüyormuş.Birden kendimizi kızıl denizin üzerinde bulduk ne çabuk geldik.
Uçağın camındaki çizikler de soğuktan oluşan buzlar :) 

Medine Abdülaziz Havaalanına indik.

Kısa ama yorucu bi yolculuktan sonra otellerimize yerleştik.

Biraz dinlenip kendimize geldik yol yorgunluğunu attık.

Ben boş boş dinlenmedim otelimizin etrafını fotoğrafladım tabi :P 

Kafile başkanımız hazırlanmamızı ve Mescidi Nebevi'ye gideceğimizi duyurdu.
İLK GÖRÜŞ ve SEVGİLİYLE  İLK BULUŞMA o heyecan duygu yoğunluğunu .................
                 nasıl anlatayım ki                    

Sanki rüyadayım, ablama soruyorum ''abla gerçekten Medine'de miyiz peygamberimizin huzur bulduğu şehirde miyiz?''   

Otelimiz Mescidi Nebevi'ye çok yakın olduğu için hergünümüzü bahçesinde geçirdik.Hocalar bi seferlik götürdü heryeri gösterdi öğretti daha sonra kendimiz geldik gittik.
Kaybolma olasılığı 0 bir  şehir  Medine.
Düz bir alana kurulu bütün sokaklar oteller bir birine benzesede heryer Mescidi Nebevi'ye çıkıyor.
Hatta son zamanlarda kaybolan teyzelere yol gösterip otellerine götürüyorduk o derece alıştık benimsedik oraları :)   

Mekke kadar sıcak olmasada Medine'nin havasıda sıcakdı  37-40 arası değişti sıcaklıklar.Namazları hep mescidin bahçesinde mermerlerde kıldık. Allahtan açılıp kapanabilen devasa büyüklükte şemsiyeler vardı da güneşten fazla etkilenmedik.  

Ben ve ablam yeşil kubbenin önünde.
Medine bana kalabalık gelmedi gayet sakin ve boştu sokaklar ,havasıda ılık , tatlı bir esen rüzgar sabahları hafif serin.İnsanları da aynen öyle sakin ve kibarlar.Boşuna ensar adını almamış buranın halkı. Yani peygamberimiz bu kutlu şehre hicret etmekte çok haklı.
İşte Hicret edilesi bir şehir Medine. 

Şemsiyelerin altı gece gündüz panayır alanı gibi, birde tam biz oradayken Suudi Arabistan'ın okul tatiline denk geldik, çoluğunu çocuğunu, yemeğini çayını alan mescidin bahçesinde bir yandan yer içer diğer yandan namaz vaktini bekler, piknik alanı sanki oralar ilk başta garibimize geldi tabi.Rahat insanlar anlıyacağınız :)     

Habersiz ve aniden çekilen biz.
Biz kafileyle pek dolaşmadık free takıldık.Grupda yaşlı ağırlıktaydı tek genç bizdik, Eşcağzım sağolsun kendi  dolaşıp yeni yerler keşvedip ablamla beni oralara götürüyordu.Biz üç kişi iyi grup oluşturmuştuk.     

Mescidi Nebevi'nin her köşesinde içinde ve bahçesinde zemzem suyu sebilleri var.Tabi doldurmak için değil içmek için.Bitince hemen görevliler geliyor bi çırpıda yenisiyle değiştiriyor. Bizde her fırsatta bol bol içtik. 

Biz umreye Diyanet ile gittik ufak tefek aksiliklerin dışında memnun kaldığımızı söyleyebilirim.Medine'de ve Mekke'de kaldığımız oteller çok iyiydi yemeklerde öyle.Hatta bu kadar iyisini hiç beklemiyorduk.Kesin kilo almışızdır diyorduk neyseki aksine 1 buçuk kilo vererek döndüm canım ülkeme:))))   

Medine Maket Müzesine gittik.Medine'deki önemli olayların ve mekanların minyatür haline getirilip sergilendiği ,anlatıldığı bir yer.

Mescidi Nebevi'nin içinden bir görüntü.
Aslında çok resim var ayıkladım önemli olanlarını seçtim. 

Peygamber efendimizin hücre-i saadeti yani kabri şerifi.
İlk başta peygamberimizin kabri şerifi, ikincisi Hz Ebubekir efendimizin kabri üçüncüsü Hz. Ömer efendimizin kabri şerifinin konumları gösteriliyor.
Orda anlatan hocaların dediğine göre peygamber efendimizin kabir şerifi dümdüzmüş oda da sadece başlarının yerini gösteren bir işaret varmış.etrafı sarı bir duvar ile çevriliymiş.aşağıdaki şemada gösteriliyor.
Zamanla koruma amaçlı beşgen duvar örülmüş.Ama bu hırsızları durdurmamış peygamber efendimizin mübarek bedenini çalma girişimleri devam etmiş.(Tarih 1162 haçlı seferleri zamanı)  

Türk hükümdar Nureddin Zengi tarafından kabrin etrafı geniş bir hendek kazılarak gümüş ve kalay eritip bu hendek doldurulmuş.Aşağıdaki şemada bu da gösteriliyor yuvarlak gümüş renginde.
Yönetimin Suudlulara geçmesiyle kabrin etrafı yeşil duvarlarla örülmüş ve son şekline kavuşmuş.Biz inanlar bugün peygamberimizin önünden bu yeşil duvarları selamlayarak geçiyoruz.

Cin mescidi.
Cinlerin Peygamberimize iman ettikleri yer. Dedelerimiz bunun anısına cin mescidini inşa etmişler.

Uhud savaşını anlatan bir minyatür.

Eski fotoğraflarla Medine Şehri anlatılmış.(19.yy)

Hz Ömer Mescidi yine Osmanlı idaresindeyken dedelerimiz inşa etmişler.Ama gelin görünki namaz kılıncak halde değil.Suudlu yetkililer Osmanlının yaptırdığı hiç bir yapıyı önemsemiyor tarihi bi anısı vardır diye restore etmiyor bu nasıl iştir hala anlamıyorum. 

Hz.Ebubekir mecidi.
İslam halifeleri nerde durup namaz kıldıysa Osmanlılar oraya onun anısına mescid yaptırmış.  

Medine  sokakları yere serilmiş satıcılar heryerden bişey fışkırıyor:) çok eğlenceli. 

Geldik hurmalara biz hurma bahçesine gitmedik Medine'nin hurma satıcılarının olduğu bir çarşı var eşim buldu buluşturdu bizi oraya götürdü.Her çeşit hurma var kurusu yaşı. 

Biz hem kuru hem de yaş hurma aldık.

Karar vermede zorlandık ama alacaklarımızı aldık otelin yolunu tuttuk çok şükür.
Bu post çok uzun oldu dimi? Bölüm bölüm yazmaya karar verdim bileğim koptu yahu :D

Bugünlük bu  kadar arkası yarın olsun kızlar :)

19 yorum:

  1. allah kabul etsin..
    nasıl imrenerek baktım..allah bizede nasip etsin inşallah bizde istiyoruz ama çocuklar biraz büyüsün diyoruz...

    YanıtlaSil
  2. Allah kabul etsin oy ne güzel orayı gördün kokusunu çektin içine ne mutlu sana

    arkadaşım mahcup etin beni:)) merak etim sesin çıkmayınca iyi ki seninle tanışma imkanı bulmuşum canım :)

    bu ayın 27'sinde gene buluşmamız var sende katılırsan çoook güzel olur

    YanıtlaSil
  3. allah kabul ve makbul etsin ibadetlerinizi,inşallah bizede kısmet etsin oralara yüz sürmeyi.sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Allah kabul etsin.inşaallah bizlerede nasip etsin.çok güzel resimler cekmişsin.büyük mutluluk ile baktım.Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  5. Allah kabul etsin arkadaşım.ama fotolara bakarken bile içim ürperdi.keşke bende gidebilseydim.Rabbim bizlerede nasip etsin diye dua ettim.

    YanıtlaSil
  6. canım çok geçmiş olsun...
    Allah dualarınızı kabul etsin...
    tekrar tekrar gitmeyi nasip eylesin inşallah...
    ne güzel fotolar çekip yyayınlamışsın...
    severek baktım...
    devamını 4 gözle bekliyorum....

    YanıtlaSil
  7. insanın tüyleri ürperiyor...
    ne güzel
    Allah kabul etsin!!!

    YanıtlaSil
  8. Canım ALLAH kabul etsin dualarini kabul etsin ne guzel kokusunu alabildin gidebildin o guzel topraklara PEYGAMBERİMİZİN huzuruna bizlerede nasip olur inşalah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. samsun havası:amin, inşallah sizlerede nasip olur gitmek görmek lazım. gidersiniz inş.

      Gülihan: allah razı olsun canım,sizlerede gidip görmek kokusunu çekmek nasip olur inşallah.o tarihlerde sergimin olma ihtimali var canım tarih netleşirse gelip gelmicemi bildiririm davetin için çok sağol:)


      gülhan miray: allah razı olsun.


      zerrin tekin: amin inşllah, ölmeden bir kezde olsa görmeli oraları gidip görmek nasip olur inş.


      fatma başaran:allah sizden de razı olsun:) canlısını görmekte nasip olur inşallah.


      rümeysa: allah razı olsun canım, gençken gitmek çok farklı inş. sanada nasip olur.


      gurme şirine:çok sağol allah razı olsun,eşinle sanada nasip olur inşallah.


      nabrut:amin canım gidip görmek isteyen herkeze nasip olsun inşallah.


      delancey:allah razı olsun canım, amin, fırsatları değerlendirip gitmeli gençken mutlaka.inşallah sizede nasip olur.

      Sil
  9. Allah kabul etsin..
    O kadar güzel anlatmışsın ki...
    Sayende gitmiş kadar oldum.Allah bizlere de nasip etsin...
    Genç yaşımda gitmek oralarda yorulmadan bezmeden dolaşmak istiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. allah razı olsun gerçekten gençken gitmek çok farklı ayrı bir haz alıyorsun inşallah gençken gidersin eşinle minik eyüple:)

      Sil
  10. Allah kabul etsin..ne kadaaar güzel bi ibadet..ne güzel Rasulullahın bastığı topraklara basmak..

    YanıtlaSil
  11. Allah kabul etsin. Rabbım bizlere de nasip eder ins.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel şeyler dükkanı:çok sağol amin.gidip o topraklara basmak herkese nasip olsun inşallh.


      Kalb-i Mecruh: allah razı olsun amin.:)

      Sil
  12. umreden geleli bir hafta oldu ama hala oralardayım.. ALLAH tekrar gitmeyi nasip etsin..
    gitmeyenlere de bi an önce kutsal toprakları gidip görmek nasip etsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen abla her akşam benim rüyalarımda oralar:) amin inşallah tekrar tekrar gideriz

      Sil
  13. siz orada olduğunuz süre içinde bizim de hep kalbimiz aklımız sizinleydi.. içimiz oraların özlemiyle doldu.. her gün medine ve mekke canlı izliyorduk annemle :) geleceğiniz günü dört gözle bekliyorduk.. şimdi ise günler ne çabuk geçti, gidip döndünüz bile..
    RABBİM bizlere de o kutlu beldelerin havasını solumayı nasip etsin..
    gidenlere de en önemlisi, döndükten sonra da amel etmek nasip etsin..
    amiinnnn...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tv den izlemekle birebir orda olmak o kadar farklıymış ki reyhan gidince anlıyorsun inşallah annemle sanada nasip olur gidip görmek.o havayı solumak.

      Sil