kim varmış burda :)

11 Haziran 2013 Salı

Gecikmiş Post - Saray-ı Hümayun Nakkaşhanesi 2

Sergiye katılan diğer eserleri yayınlıcam dedim ama araya başka şeyler girdi.
Olay sıcaklığını kaybetsede yayınlamadan geçemicem:)

Tezhip eserler.
Sergimizin bir konusu vardı. Topkapı Sarayı'nı anlatan eserler olacaktı.
Kimi sarayın kubbesinden esinlendi.Kimi Kaşıkcı elmasından.Kimi ise bir hanım sultanın taktığı bilezikten.
Bu arada eserlerin hepsi tasarımdır. 

Konu Saray olunca ebruda fazla bişey yapamıyorsun doğal olarak.
Biz sadece Topkapı zamanında yaşayan alim ve ulema zatların eserlerini çalıştık ve şunuda belirteyim, hat eserlerini çalışırken olaki bir hata etmişsek,harflerde yanlışlık yapmışsak diye yazan üstadların ruhlarına Kuran okuyup,helallik istedik.
Yaptığımız iş, öyle ince bir iş ki .


Hat eserler.
Ortam biraz karanlık olduğu için resimler buğulu kusura bakmayın.





Minyatür eserler


Kara kalem ve minyatür

Çakıl taşlarıyla yapılan eserler 



Çini eserler
Tezhipdeki ve çinideki arkadaşlar özel olarak Topkapı Sarayını keşfe çıkmışlar.
Sarayın çalışılcak yerlerini fotoğraflamışlar.
Bu çinilerde Sarayın duvarlarından.


 :) hepinize sevgileeeerrrrrrr

14 yorum:

  1. Hepsi birbirinden harika Tuğba cım.kusursuz olmuşlar.yapan arkadaşların elleri dert görmesin. Allah razı olsun.atalarımızdan kalan bu degerleri yaşattıkları için. Seninde eline sağlık. Sayende bizde bu güzel eserleri görmüş olduk.

    YanıtlaSil
  2. çok çok güzeler. inşaallah bir gün bana da nasib olur bunları yapmak. Elinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. eserler gerçekten çok güzel...
    sergide olmayı çok isterdim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım benim,bende gelmeni isterdim ama nasip tabi.

      Sil
  4. merhaba bloguna bayıdım sanırım bir saatir buradayım ümreyi anlatışın resimlerin Allah razı olsun içimi coşturdun çok çok begendim blogunu takibe alıyorum Allaha emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba bu yorumunuzada ben bayıldım:) çok teşekkür ederim gerçekten beğenmenize sevindim.EEE hoşgeldiniz evime o zaman:) rabbim sizlerede nasip etsin oralara gitmeyi.allaha emanet.

      Sil
  5. Tezhip öğrenmek ve yapmak en büyük hayallerimden biri ama malesef yakınımda bu kursu haftasonu veren tek bir ismek şubesi bile bulamadım.. Halbuki can atıyorum yıllardır.. Hocalarımın ısrarına rağmen ailem güzel sanatlar okumama izin vermedi:( şimdi çok rahat iş bulduğum bir mesleğim olsa dahi işimii sevmiyorum maalesef hemde hiç..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Famelika haklısın genelde İsmeklerde hafta sonu kursları azdır veya yarım gündür.Bir arkadaşım var 10 yıldır tezhiple ilgeleniyor hala bilmediğim çok şey var diyor :) bu öyle derin ve uzun bir yol ki.Geç kaldım deme sakın, gün gelir belki imkanlar değişir bir bakmışsın eserlerin tek tek çıkıyor:)
      Güzel sanatlar okumayı bende çok istemiştim.İmkanlar tabi farklı gelişti.İşini sevmeden yapmana üzüldüm ama hayalindekini, hayata geçirinceye kadar istemekten bıkma. Sevgiler canım.

      Sil
  6. Merhaba eserlerin hepsi çok güzel yapanların ve sizin elinize sağlık.Bende tezhip ve ebru biliyorum ikisi de çok emek isteyen sanatlar.Fırsat buldukça yapmaya ve sergilere katılmaya çalışıyorum.Çok beğendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Şerife'cim hoşgeldin bloğuma:) ebru ve tezhiple ilgilenmen ne hoş, aynen dediğin gibi emek ve sabır isteyen bi iş ikiside.Sevmek önemli olan:) teşekkürler yorumun için.

      Sil
  7. baktım da hiç birini ayrım yapamadım =) bu bundan daha güzel diyemedim.. hepsi de aynı güzellikte. ben çoktaan yeni ilgi alanımı seçtim bile :)

    YanıtlaSil