kim varmış burda :)

25 Temmuz 2013 Perşembe

Anadolu El Nakışları * Kardeşimin Elinden

3 kız kardeş bir araya gelir de çeyizler ortaya dökülmez mi? Dökülmezse şaşarım :P 
Hepside el emeği ve kardeşimin bizzat elceğizinden çıkma.
Tamamı Anadolu el nakışları ile süslü  

Okulda yaptığı işleri burda sizlerle paylaşmak istedim.
Gerçi çoktan mezun olup sosyal hayata atıldı bile cimcimem :)
Şimdi bakalım neler döktürmüş :)  

*
Beş başlı sanayi makinasında yapmış.
 Maraş işi runner örtüsü. 
Keten kumaşın dokusu çok kaliteli, kardeşim genelde siparişleri bu kumaşla yapıyor.   

YA MUHAMMED
Kardeşim kutlu doğum ile alakalı bir yarışmaya bu bohçayla katılmıştı.
Yaklaşık bir haftada işlemişti.

Bu da elde yapılan maraş işi.
Elde olduğu için yapımı, bilgisayarlı makineye göre daha zahmetli ve uzun.
İşi bilgisayarlı makine 1 saatte bitiriyorsa,
 elde işlenen ürün desenin farklılığına göre 1 hafta ya da 1 ay arası değişiyor.  

Maraş işi damat bohçası.
 

Gümüş ve atın yaldızlı ipliklerle işlemiş ve stras taşlarla süslemiş,
Astragon işi ve blonya iğnesi teknikleriyle yapılmış dekoratif yastık

Kum iğnesi tekniği ile yapmış olduğu bebek yastığı.
Okula ilk başladığı aylarda yapmıştı bu yastığı seneler seneler önce ,
sözü var ablama ve bana birer tane yapacak ama, ne zaman meçhul  :) 

Beyaz işden pek hoşlanmıyorm , aslında eskileri severim ama renkli iplerle yapılırsa biraz daha modern olabilir belki.Kardeşimde hocanın zorlamasıyla yapmış zaten :P

Antep işi tepsi örtüsü olarak yapmış ama şimdi tepsi örtüsümü kaldı ki, sehpada anlaştık :)

Hesap işi dekoratif yastık olarak tasarladı , ama kardeşceğzim bana hediye işlediği için ben çerçeveletmeyi planlıyorum.Nasıl olur?
Kumaşı tahminen 30 küsür yıllık, halamın çehizinden kalma keten kumaş.    

Pembe ve moru zaten hep sevmişimdir.Kız rengi =)))))))
Masa örtüsü.
Reyhan bunu okul zamanı 3 ayda işlediğini söylüyor.Yani bir dönem boyunca.

Ne kadar emek verilmiş.Bir çok tekniği aynı anda.
Zincir işi, maraş işi,balık sırtı tekniği, kurdela işi, iğne ardı tekniği, düz çin iğnesi  uygulamış.    mutfak önlüğü ve eldiveni.
Ben bunu çok sevdim.Hem mor hem lale :)
Aplike yapmış, düz ve fantazi çin iğnesi tekniği ile işlemiş.
Burda rengi bi garip çıkmış asıl rengi ilk fotoğraftaki gibi.
Türk işi oda takımı, biraz kırışık ama kusura bakmayın. 

Peçeteleri 1 dönem boyunca işlemiş.

Konsol örtüsü.Annem kenarlarını iğne oyası yaptırmıştı.Bizim kızda hocasından 100 almıştı :)

Konsol örtüsünüde 2. dönem işlemiş.
Bana çok uzun geliyor bu süreler ama tabi okul hayatı olduğu için hem ders çalışıyorsun diğer yandan bu işler.Biraz zor. 
Bu işi sevmek önemli,yoksa olacak iş değil :P

Antep işi tasarım sehpa örtüsü, ama biz pano olsun diyoruz bakalım karar kendisinin.

Fotoğraf bulanık çıkmış, burda da örümcek ajuru tekniğini kullanmış. 
Hesap işi konsol örtüsü.İçinde ara ara tel kırmada var. 

Benim tavsiyem yine aynı, bu güzellikleri sehpalara örtüp ziyan etmek olmaz gel aynalı pano yapalım diyorum.
Şuan düşünme aşamasında kendileri.

Okuldaki son sınıf ürünü. 
Kız çeyizi işte, ayrıntı detay,el emeği oldukça fazla.
Değer biçmek zor.


Günün Sözü:
   
Aslında hayat bir parça nakış işlemesine benzetilebilir. Hayatının ilk yarısındaki herkes işlemenin ön tarafını görür, ikinci yarısında ise tersini. İkincisi o kadar güzel değildir, ama daha öğreticidir, çünkü iplerin birbirine nasıl bağlandığını görmemizi sağlar. (Arthur)

Selametle kalın dostlar,hayırlı Ramazanlar..............

23 yorum:

  1. hayran kalmamak elde değil. ne güzel işler başarmış böyle. Maşallah..
    Bu arada kardeşin ne okuyordu? İşin içine okul girdimi insan sıkılıyor bunalıyor ama eğlenceli bir okul dönemi geçirmiştir eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım,kardeşim kız meslek-el ve makina nakışları okudu.OOO Reyhan okulda eğlencenin dibine vurdu resmen :)

      Sil
  2. ne becerikli hatunlar var maşallah!

    YanıtlaSil
  3. hepsi ayrı ayrı güzel ya maşallah sanat eseri tablo gibiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten öyle Gülten'cim teşekkür ederiz.

      Sil
  4. Hayran kaldım... Maşallah büyük emek ve sabır var. Kardeşinin eline emeğine sağlık. İnşaallah Rabbim bir gün bana da nasib eder öğrenmeyi. Heves var da öğreten yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Hacer'cim,her işlemeyi bitirdiğinde bizde hayran kalıyoruz.İnşallah sende öğrenirsin:)

      Sil
  5. hepsi mükemmel olmuş :)
    damat bohçaları çok şık duruyor..Kardeşinizin ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. damat bohçası bizimde favorimiz:) teşekkür ederiz.

      Sil
  6. Hepsi birbirinden güzel... Kardeşinizin emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Hepsi birbirinden güzeller , ellerine sağlık kardesinin , bende bekarken 1 yıl kadar gittim nakş kursuna , maraş , türk işi hepsini gördük , gerçekten göz nuru bunlar , geçmiş postlarımda da var bazlarnın resileri;) En sevdiğim türk işi çalışmasıydı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten hepsi emek ben sadece bakıyorum cesaretim yok böyle şeyleri yapmaya:)

      Sil
  8. maşallah ben kendi söküğümü bile dikmeye üşenen bir insan olaraktan yapkardeşinin yaptıklarını görünce kendimden utandım. =)
    şu delikli olanlarından annem ablama yapmıştı,belki benim de vardır,hemen anneme sorayım. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok canım utanma :) bendede üşengeçlik var.Ablanda varsa mutlaka sende de vardır sor bakalım annene:)

      Sil
  9. bloğuma hoşgeldiniz çok memnun oldum çalışmalar harika hepsi birbirinden güzel ve emek isteyen işler sevgiler

    YanıtlaSil
  10. merhaba...hepsi birbirinden güzeller bayıldım..bende yeniyim bloğumabeklerim
    www.hamarathatunum.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba hoşgeldiniz bloğuma:) teşekkür ederiz bizde geliriz mutlaka:)

      Sil
  11. Harika el emekleri :) Çok güzeller MaşAllah

    YanıtlaSil
  12. Hepsi birbirinden güzel, iyi günlerde huzurla kullanın... Ben de hem yemek hem hobi sayfalarıma bir ara uğramanızı temenni ederim. Hoşçakalın

    YanıtlaSil
  13. merhaba ücret karşılığı özel sipariş yapabilirmisiniz?

    YanıtlaSil