kim varmış burda :)

20 Temmuz 2013 Cumartesi

** Bu da Bizim Garden **

Aslında bahçe dememe bakmayın burası alan olarak çok küçük.Annem ve rahmetli babam burayı baya değerlendirdiler.
Çiçekde var meyvede sebzede:) 
Bahçe duvarımzın önü dut ve incir ağaçlarıyla çevrili.
Bütün mahalle dut ve incir ihtiyacını bizden görür :) 
Öyle ki annem kapı kapı dolaşır komşuları ''dutlar incirler oldu gelin toplayın,yiyin,'' der yalvarır, millet toplar ertesi hafta ağaçlar tekrar ürün verir.Berketlenir resmen.
Hem evede gölgelik yapıyo serin oluyo, bahçeyi suladıktan sonra 5 çayını bahçede içeriz, kuşlar, kediler hep beraber  :)))      

Ben genelde bizim bahçenin meyve üretmesine yakın gelirim :)  eee gözü açık olacaksın :P
İncir ağacımız, biraz daha Aydın sıcağını yesin olgunlaşacak,yaklaşık 1 haftası var. 

Bu kırmızı üzüm hepimizin favorisi

Mercan köşkü, ablam baharat ihtiyacının bir bölümünü bahçeden görüyo.
 Köfteye çok yakışıyo kerata.

Bu da bizim fodul hurma :P Aydın'ın cehennem sıcağında belki tutar dedik.
Şimdilik büyüyor bakalım 

İsmini bilmiyorum bu ağacın, babam dikmişti her yaz pembe açar , Çiçek ağacımız 

Bu mor çiçeğin adını annemde bilmiyor.Bunu ona hiç yakıştıramadım.
Olmazsa olmaz zeytinler, bi dönem aynı ağaçtan siyah zeytin topluyoruz sonra yeşil =)

Bende hem zeytini hem yağını burdan götürüyorum.Bize yetiyor.

Annemin vazgeçilmez,kurumak bilmez,bi kerede üstünde ayva çıkmasa şaşacağımız ağacı :P
Çocukları olarak ayva görecek gözümüz kalmadı.
Ayva kompostosu, ayva reçeli, ayva tatlısı, ayva şerbeti artık annem ayva uzmanı oldu =P

Annem yapmaktan bıkmadı, biz yemekten bıktık, mahallede bıkmış olacak ki artık onlarda toplamaya gelmiyorlar :)  acaba diyoruz bu ayvayı köklesekte kiraz mı diksek?

Laz lahanası bizim burda böyle derler.
Akşam yemeği başımız sıkışınca napsak diye taze taze toplar sarmasını yaparız. 

Ben limon diyorum annem portakal, geçen sene 1 tane ürün vermişti, annemde onun portakal olduğunu hatırlıyor.Hepimiz meraktayız bakalım limonmu portakalmı?   

Bu pateteslerden haberim yoktu.
Annem gel akşam için patates toplayalım dedi.
Bunuda gördüm minnak bahçeden patateste topladık.

Erik ağacı, cinsi papaz eriği çocukken az mı çıktık topladık.
Şeftali ağaçları.
Bu sene üstünde baya oldu.Tabi sulamayla alakalı bi durum. 

Mutfağımızın önündeki şeftali ağacı.
Bu manzaraya bakarak yemek yapmanın keyfini düşünün bi :)

Evetttt şimdi terasa çıkıyoruz.
Ben en çok onları seviyorum, çekirdeksiz olmaları ayrıca güzel,Rabbim ne kadar güzel yaratmış ve bizler ne kadar şanslı kullarız.
Her bahçeye, terasa çıktığımda bu düşünceler....

Her yıl bereketlenir sanki üzümler yedikçe, yedirdikçe çoğalır.
İftarımızı genelde bu üzümün altında yaparız.
Ben bir yandan yemeğimi yer diğer yandan, iftardan sonra hangi üzümü hüpletsem diye göz gezdiririm :P   

Teras beyaz üzüm çardağı ve kırmızı üzüm çardağı diye ikiye ayrılmş durumda.
Akşam yemeğinden sonra kırmızı üzümün altında otururuz.
Serin olur bazı akşamlar, bi adet battaniyede hazırda tutarız :) o derece   

Annem burayıda eve çevirmiş,koltuklar sedirler,isteyene tv. bile var.
Ama bizim kısçelerle tercihimiz çay eşliğinde sinema
(bu arada aklıma gelmişken yazayım kız kardeş gibi tatlı bişey yok, didişmek bile ayrı zevkli)
(O gözüken çam ağacını babamla ben dikmiştik ağaç benim boyum kadardı küçücük,şimidi evin boyunu aşmış, ikimizde büyümüşüz ve babam yok olmuş)

                                                                      
                                                                       **********      
                                                                  

Uykusu gelir yatan olur diye annem yatak bile yapmış. Genelde kardeşim Reyhan'la ben erkenden tumba yatak yaparız, kah kayan yıldızları, kah üzümleri seyrederken uyur kalırız.Meydan da ablama kalır tabi

Şimdi söyleyin bana ben bu güzellikleri bırakıp İstanbul'a nasıl geleyim? :'(
Tatil bitince mecbur gelicem tabi orası ayrı  :/

35 yorum:

  1. Beton yığınlarının arasından okuyunca gözüm gönlüm açıldı maşaAllah ne güzel ne bereketli bir bahçeniz var :) İstanbul a dönmek istememektede gayet haklısın :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yaşamın ortasında doğan insan için normal geliyor bütün bunlar,betonların arasından bakıncada cennet.teşekkürler:)

      Sil
  2. çok güzel,bereketli bir bahçe afiyetle ağız tadıyla yiyin inşallah:)

    YanıtlaSil
  3. Maşaallah çok güzel bahçe ne güzel herşeyi gönlünüz rahat bir şekilde yiyebiliyorsunuz. Allah ağız tadıyla yedirtsin. O ismini bilmediğiniz pembe çiçeğe bizde dantel çiçeği diyorlarmış başka ismi var mı bilmem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol Hacer'cim inşallah, ah iyiki dedin çiçeğin ismini anneme söyledim bile :)

      Sil
  4. Bizim hayalimizdeki ev sizin ev :)))
    Çok güzelmiş, insanın burada resim çizesi, fotoğraf çekesi gelir :D
    Harika ya, ailen epey emek vermiş sizde şimdi meyveleri topluyorsunuz :p
    Daha da bereketli olsun, ağzınızın tadı bozulmasın, hayırlı ömürler geçirin inşaAllah. :)
    Allah bizlere de böyle bahçeli, huzurlu güzel evler versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende öyle yapıyorum makinayı aldığım gibi istikamet bahçeye.
      Her şeyin başı sulamak çapalamak annem bizede yaptırıyo tabi:) madem yiyosunuz, yapcaksınız :)
      amin amin herkese mevlam nasip etsin

      Sil
  5. Of maşallah ne güzel şeyler.Bu güzellikler hiç bitmesin inşallah

    YanıtlaSil
  6. küçük demişsin ama, maşaAllahı var bahçenin ;)
    ama çok ilgilenmişler belli, o ağaçlar ilgisiz ve sevgisiz bu kadar güzel olmazlar çünkü.. ;)
    sizin mahallede olup, bu nimetlerden faydalanmak vardı şimdi :))
    Allah huzurunuzu ve keyfinizi daim etsin inşaAllah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten öyle:) annemle fotoğraflara bakıyoruz diyrki ''Tuğba sanki 10 dönüm tarladan bahsediyosun :) '' İlgi sevgi herşeyden önemli annem babam el ele verip bu cenneti sundular bize,Allah razı olsun onlardan.

      Sil
  7. Yahuu iftar vakti canım o kırmızı üzümü nasıl da çekti :)
    Bir egeli olarak taraçada asma altında yatmaya bende bayılırım.
    Benim gözüm üzümlerde kaldı ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkını helal et yaa gerçekten :) ama bu güzellikleri paylaşmadan duramazdım :)

      Sil
    2. Estağfurullah Helal olsun..Çok şükür hepimizin almaya gücü var.Allah olmayanlara versin ;)

      Sil
  8. Çok güzellerrrrrr :) Böyle bahçeleri oldum olası severim zaten.

    Notcuk ; Bizede bekleriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:) çok sağol.Bende gelirim tabi.

      Sil
  9. dut ağacı olan komşu en sevdiğim,Allah onlardan razı olsun =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim sevmezki :) çocukken sabırsızlanırdık olsada ağaca çıkıp yesek diye şimdi dut var ama ağaca çıkıp toplayan yok. :)

      Sil
  10. cennetten numuneler sizin bahçenizdeymiş :) maşallah nasıl güzel bir bahçeniz var,benim de bu aralar hayalim,iyi keyfini çıkarın bahçenizin ...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) hihihii evet, yapay cennet diyelim :) Allah herkese nasip etsin bu nimetleri.sevgiler teşekkürler :)

      Sil
  11. Paylaştıkça bereketi artıyor sanırım. Allah kabul etsin, meyveyi dalından yemek gibisi yok:)Gözümüz gönlümüz açıldı resmen :) Manisa'dan selamlar

    YanıtlaSil
  12. bayıldııııııııııııııııııııım ne güzeeeeeelllllllllllll üzümler o beyaz üzümler ne kdar çok ne güzeller oh tercih hakkı da var kırmızının altında mı oturayım beyazın mı :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil: kesinlikle öyle,Allah bereketini arttırıyor,allah herkese nasip etsin bu güzellikleri:) Manisa'yı da çok severim bu arada :) sevgiler benden



      Güzel şeyler dükkanı: :)))))) çok sağol Rabbim herkese yaşatsın bu nimetleri:) teşekkürlerrrrrrrrr :)

      Sil
  13. Öncelikle Rabbim babanın mekanını cennet eylesin, onunla beraber bizleri de peygamber efendimizin sancağı altında toplanabilmeyi nasip etsin.
    Aslında ölüm ayrılık değil, bir kayboluş, bir yok oluş, bir bitiş veya bir tükeniş hiç değil. Sonsuzlukta var oluş, taze bir başlangıç ve ebedi olarak kalıştır. Dünya kapısından sonsuzluğun kapısına geçiştir..
    Rabbim sonsuzluğumuzu güzel eylesin..

    Ne güzel ki amel defteri hala kapanmamış, diktiği ağaçlarından herkes faydalanıyor. Ne mutlu ona :)
    Bahçeniz çok çok güzel. Hepsi afiyet şifa olsun :)

    YanıtlaSil
  14. O mor çiçekten bende de var, yere kadar uzadı, kestiğim her dal tutuyor ve yeni bi çiçek oluyor:) Antalyadan getirmiştim ama adını kimse bilmiyor, çok merak ediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müstakbel eşim:Amin canım çok haklısın hayat işte Rabbim bu güzelliklerin arasında hüznüde yaşatıyor elde değil.Güzel yorumun için çok sağol canım.


      Bahar006: AAa evet bizimde yere kadar uzandı kocaman bişey oldu.Yukarıda yorumda Hacer arkadaşımız yazmış o çiçeğin ismi Dantel çiçeğiymiş:)

      Sil
  15. çok güzel bir bahçe tuba cım.maşallah.rabbim.hepsine ayrı ayrı bayıldım.Rabbim bereketini artırsın.şifa olsun.sevgiler canım.anneciğine benden selam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz Fatma ablacım aleykümselam iletirim selamını:)

      Sil
  16. Aman Allahım nasıl bir yer burasıı bayıldım
    Hele şeftali ve üzüme beni benden aldı.Oruçlu oruçlu ağzım sulandı...
    Aman nazar değmesin ürünler kat mı kat artsın

    YanıtlaSil
  17. gözü açık ablam beniiim =)) valla ALLAH inandırsın, ben de inanamadım bizim bahçe olduğuna :D tütütüüü MAŞALLAH diyelim.
    aaa amaa bu resimlerde bi eksiklik vaaar...
    teessüf ederim fotoğrafladığım minik bebek kurbağayı koymamışsın postunaa :( üzüldüm bak şimdi ((=]))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyüp yiğit kartal: =) hakkını helal et canım,sağol bu nimetlerden allah herkese nasip etsin inşallah. amin.


      reyhan: aman reyhan o kurbağanın benim bulogda ne işi var :) milletin midesini mi bulandırayım :)

      Sil
    2. senin bulogda işi var tabi ki abla yoksa sayfanın başına sen yazmadın mı? '' kendimi kategorize edemem bu blogta heran herşey olabilir '' diyen :)))
      bebek kurbağa çook tatlıydı ama yaaa :D düşün artık içimdeki sevgiyi =) kurbağayı bile seviyorum..
      bebek olan herşey şekerdir bence :P

      Sil
  18. maşallah ne bereketli ne güzel meyve ağaçları =)

    YanıtlaSil
  19. maşallah nekadar güzel bir bahçe çok hoş

    YanıtlaSil