kim varmış burda :)

25 Şubat 2014 Salı

O Zaman Ebruya Devamm ! ! !

Selamunaleyküm hanımlar, 2 gündür İstanbul'a bereket yağıyor.İnanın kışı yeni yeni yaşıyorum sanki.İnşallah rabbim yüzümüze bakarda şubat boyunca bu yağmuru bizden esirgemez.

Evett yeni akkase ebrularla karşınızdayım.1. dönem yaklaşık bir aydır akkase çalışmıştık.
Akkase öyle birşeyki ilk başlarken zorlanıyorsun yok olmıcak galiba diyorsun ama sonra insanın yaptıkca yapası geliyor. 
Aşağıda Kufi sanatıyla BESMELE yazısını görüyorsunuz.
Aslında zemin hareketli, (şal ebrusu) üstüne akkase asla yapılmamalı,dikkatli bakarsanız göz yoruyor :) ama ben o gün yanımda az zemin ebrusu götürünce mecbur bu şal ebru zeminine akkase yapmış oldum.Gözü fazla yormaması içinde sadece siyah boya ile çalıştım. 
Bu Laleli Mevlana akkasesini yaparken kim bilir kime hediye gidecek diye iç geçirmiştim.Genelde akkaselerimi kimselere vermem :)hocamızda tembihler aman haa kimseye hediye etmeyin diye:)  hem yapılışı zahmetli günlerce uğraşıyorsunuz düzgün bir eser çıkartmak için,çok değerliler, yıllar geçtikce dahada değerlenecekler inşallah.
Neyse çok tatlı bir kız var twitterda,instagramda, facebookda 1 buçuk yıldır takip ettiğim tanımıyorum evet ama çok seviyorum kendisini, sonra bu kız ''Hatunkafası'' mahlasıyla yelek üretimine girdi.Evet sevgili Gönül'den bahsediyorum. Bu akksae ona hediye yollandı. Çok beğenmiş sağolsun. Yakında ondan aldığım yeleklerle yaptığım kombinler olacak inşallah.  
Bazen konumuz dışı, hoca öğretmediği halde gizli gizli muhayyel lale yaptığım doğrudur.Genelde de beğenmem, bu da onlardan biri :)  (zemin rengi iyi açılmamış, kerajin çok sulanmış,öd kâr etmiyor,renkler akıyor,ama fotoğraftan harikulade gözküyor dimi:) 
Beni takip edenler bilir kuş figürünü çok severim (hatta kuş takıntım var demeliyim) ev-dekorasyonu olsun, mutfak ürünleinde züccaciyede,kıyafette her yere yakışır kuşlar :) evimde de bol bol var :)

Bu akkase bana ait değil tabi sevgili Mürüvvet ablamıza ait, şablonunu bulduğum anda bene derhal yapicim inşallah :) Bu arada kuş figürlu bu akkasede arapça ''kuş'' yazıyor.Ne hoş dimi?
Lafzatullah yazılı akkaselerden biri.
En sevdiğim, üç kafalı vav çivit mavisine çok yakışıyor,kağıtta daha ağır durduğu kanaatindeyim.Bolca vaktim olsa hep vav çalışmak isterdim heralde o kadar seviyorum.
Şimdilik bu kadar kızlar,akkaselerin devamı gelecek inşallah, ama ondan önce harika bir sergi açılışına katıldım geçen hafta büyük üstad Hezarfen Edhem Efendi'yi vefatının 110. yılında ''Rahmet Damlaları Ebru Sergisinde andık. Sergiden güzel ebrularla tekrar burda olucaz.
Şimdilik bereketli haftalar,Allaha emanet olun :)

Eğer burda yoksam kesin şuralardayımdır :)  
Twitter: Tubistan
Facebook:Tubistan Tuğba
İnstagram:Tubistan_Tugba

NOT: Bu post Mevlana Celalaeddin Rumi Ney eşliğinde hazırlanmıştır. http://www.youtube.com/watch?v=_2bj81M5zlM

2 yorum:

  1. Masaallah, ben buralara ugramayali ne guzel seyler olmus boyle;) ellerin dert gormesin, hepsi birbirinden guzel ve ince olmus. Zahmetini dusununce de sabrinin guzelligini de soylemeden olmaz;) yuregine saglik cancagizim...

    YanıtlaSil
  2. YİNE KENDİNE HAYRAN BIRAKTIRDIN BİZİ....

    <3 :)

    YanıtlaSil